צילום: קובי גדעון / לע"מ

לראשונה מאז הפלת המטוס הרוסי: נתניהו ופוטין שוחחו וקבעו להיפגש

ראש הממשלה הודיע על כך בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר. בסביבתו מקווים כי פגישתו עם פוטין - שנקט מלכתחילה קו פייסני יותר בנוגע למשבר - תוביל להורדת המתיחות ותאפשר את המשך הפעילות האווירית החופשית של ישראל בסוריה


(בוידאו: מערכת ההגנה האווירית מגיעה לסוריה)

הפגישה שתוביל לסוף המתיחות? לראשונה מאז הפלת המטוס הרוסי בערב סוכות שוחחו ראש הממשלה ונשיא רוסיה, וקבעו להיפגש בזמן הקרוב.

"לפני זמן קצר שוחחתי עם הנשיא פוטין. סיכמנו להיפגש בזמן הקרוב כדי להמשיך את התיאום הביטחוני החשוב בין הצבאות", דיווח נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. הוא הוסיף: "ישראל תפעל כל העת כדי למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה וכדי למנוע ממנה להעביר נשק קטלני לחיזבאללה בלבנון".

בסביבתו של נתניהו מקווים שהפגישה עם פוטין שנקט מלכתחילה קו פייסני יחסית בנוגע להפלת המטוס תוביל לסיום המתיחות ותאפשר את המשך הפעילות האווירית החופשית של ישראל בסוריה.

רוסיה מזהירה: "המצב בשטח השתנה; מקווים שישראל תפעל בשיקול דעת"

בכל מקרה, מדובר בהתפתחות חיובית מבחינתה של ישראל, לאחר שבועיים קשים מאוד ברמה הדיפלומטית מול רוסיה. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ורשינין, הזהיר ביום חמישי כי "המצב בשטח השתנה. אנחנו מקווים שישראל תפעל בשיקול דעת", אמר סגן שר החוץ שהוסיף: "בכל מקרה הערוץ הפתוח והחשאי בין ירושלים למוסקבה ימשיך לפעול כדי למנוע הישנות של תקלות דומות בעתיד".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו