בתמונה: בנט ביציאה מניחום אבלים, היום. צילום: יהודה חיים / פלאש 90

"ישראל נוהגת בהססנות. מודדים בתי מחבלים ואומרים 'עשינו'"

השר בנט מותח ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה לנוכח האירועים האחרונים. "נתפוס את המחבל מהפיגוע בברקן - אבל הוא יתחיל לקבל משכורת של 15 אלף שקלים מהרש"פ. מדינה שיכולה להוציא מסמכים ממחסנים באיראן, לא יכולה למנוע את זה?"

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, נפתלי בנט, מותח ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה לנוכח האירועים האחרונים בעזה וביו"ש. "לא הייתי מאפשר למחבלים לחצות את הגדר על בסיס יומיומי. אני אומר חד משמעית שכפי שבלבנון ובסוריה מי שחוצה את הגדר יורים בו – כך גם בעזה. אלה לא ילדים בני 12. מי שמשגר בלוני נפץ לעבר עוטף עזה הוא מחבל שצריך לירות בו ולהרוג אותו. אמרתי כבר לפני חצי שנה שאם אנחנו לא נירה בהם זה יתפתח לכמות מבהילה. הגיע הזמן להפסיק להכיל".

בראיון לגל"צ התייחס בנט לפיגוע הירי הרצחני בברקן וביקר את מדיניות הממשלה נגד המחבלים ובני משפחותיהם. "יש היום 102 בתי מחבלים שרק מדדו ומיפו אותם ולא הרסו. אנחנו מראים תמונות, אבל בסוף לא הורסים…בתי המחבלים שרצחו את עדיאל קולמן הי"ד, רונן לוברסקי וארי פולד עומדים. רק מצלמים את המדידה ואומרים 'עשינו'…"

לדבריו, "אנחנו נתפוס את המחבל מהפיגוע בברקן, אבל מהראשון לנובמבר הוא יתחיל לקבל משכורת של 15 אלף שקלים מאבו מאזן. מדינה שיכולה להוציא מסמכים ממחסנים באיראן, לא יכולה למנוע את זה?".

צה"ל מיפה את בית המחבל מברקן וקרובי משפחתו נעצרו • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו