צילום: פלאש 90

מהלך החסינות צובר תאוצה? אמסלם: אמליץ להשתמש בסעיף הזה

יו"ר הקואליציה על פרסום התרחיש שבו יחמוק נתניהו מהגשת כתב אישום באמצעות שימוש בסעיף שלא נעשה בו שימוש בעבר:"אם יתברר שאפשר להשתמש בסעיף הזה, אמליץ על כך. הפיכה במדינת ישראל גרועה מאשר להשתמש במשהו טכני"

במערכת הפוליטית עוסקים הבוקר בתרחיש שפורסם אתמול ועשוי לאפשר לנתניהו לחמוק מההעמדתו לדין באמצעות שימוש בסעיף שחוקק לפני 13 שנים.

בסביבת נתניהו סירבו לאשר או להכחיש את הדברים, אך כבר הבוקר ניתן ללמוד על הלך הרוח החיובי של חלק ממקורביו באשר למהלך. "אם זה יעלה ויתברר לנו שאפשר להשתמש בסעיף הזה, אני אציע להשתמש בו, בגלל שאני חושב שהסעיף הוא לא חשוב. הפיכה במדינת ישראל זה דבר הרבה יותר גרוע מאשר להשתמש במשהו טכני", הצהיר הבוקר יו"ר הקואליציה, דוד אמסלם, בראיון ל'כאן רשת ב'.

לדבריו, "בחיים יש חמור ופחות חמור. לפעמים אתה מקריב חייל כדי לשמור על משהו קצת יותר חשוב. אני חושב שהדמוקרטיה במדינת ישראל היא בסכנה עצומה ולכן צריך לעשות משהו שהוא באמת קיצוני".

בלי חוק צרפתי: המהלך שיחלץ את נתניהו מהעמדה לדין?


אמסלם הדף את ההשוואה לבקשת חסינות מצד ח"כים שעברו עבירות ביטחוניות דוגמת ח"כ באסל גטאס, והסביר שיש הבדל מהותי בין סוגי העבירות.

"התחושה הסובייקטיבית שלי כאזרח, וכמוני חושבים חצי מהמדינה, שיש פה דבר נורא. שהולכים להדיח ולהפיל ממשלה לגיטימית שנבחרה על ידי הציבור באצטלה של סיגרים", כך אמסלם.

"אני מקווה שמנדלבליט יתגלה כצדיק בסדום", אמר אמסלם. לשאלה האם המערכת המשפטית היא "סדום" השיב: "במידה מסוימת כן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו