צילום: פלאש 90

שני בכירים במנהל מקרקעי ישראל נעצרו בחשד לעבירות שוחד

המשטרה פשטה הבוקר על בתיהם ומשרדיהם של שבעה חשודים במעורבות בפרשת שוחד וטובות הנאה, ערכה חיפושים ועצרה אותם. בין העצורים: 2 בכירים במנהל מקרקעי ישראל ו-2 עורכי דין. במשטרה חושדים כי שני הבכירים מסרו מידע פנימי עבור שוחד

שבעה עובדים בהם שני בכירים במנהל מקרקעי ישראל מחוז צפון ושני עורכי דין, נעצרו הבוקר (רביעי) לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים, גילוי בהפרת חובה וכן קשירת קשר לביצוע פשע. על פי החשד, אחת מהעצורות, עובדת בכירה בתפקיד ראש מחלקת מתן פיצויים לבעלי קרקעות ברשות הממשלתית, ובכיר נוסף העבירו מידע לעורכי הדין של בעלי קרקעות לצורך קבלת פיצויים גבוהים תמורת כספי שוחד.

החשד הוא כי שני עורכי דין מהמגזר הערבי נהגו לשחד את השניים באמצעות בן זוגה של הבכירה אשר שימש כמתווך ואותם בכירים במנהל מקרקעי ישראל נהגו לספק לעורכי הדין מידע על תהליכים משפטיים ומנהליים הקשורים בקרקעות בצפון. עורכי הדין פעלו לייצג את בעלי הקרקעות שלא ידעו על התהליכים ובכך הצליחו בעלי הקרקעות לקבל פיצויים גבוהים. בתמורה עורכי הדין זכו לעמלות גבוהות וחלק מהכסף חזר לכיסם של הבכירים על פי החשד ככספי שוחד. עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם.

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל נגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית ומעיבות על ניהול שגרת חיים תקינה לאזרחים נורמטיביים, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות, פתחה הבוקר היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בחקירה גלויה, בתום תקופה שבמהלכה התבצעה פעילות סמויה".
 
עוד אמרו במשטרה כי "נמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום שבו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו