Alster/Flash90

בצה"ל מקרקעים את ה- F35; "באם ידרשו מטוסי האדיר כשירים וערוכים"

מפקד חיה"א הורה לערוך בדיקה מקיפה למטוסי "האדיר" (F-35i) שבמהלכה גם יקורקע המערך לכמה ימים. ההחלטה התקבלה לאחר שמטוס מדגם דומה התרסק בארה"ב והפנטגון הורה להשבית ולבדוק את כל המטוסים מסוגו מחשש לתקלה כללית בדגם

בעקבות אירוע התרסקות מטוס ה- f35 מסוג דגם B לפני כשבועיים בארה"ב התקיימה חקירה טכנית אשר ממצאיה הועברו לחיל אוויר הישראלי ע״י מנהלת התוכנית האמריקאית (jpo). הממצאים מצביעים על כשל טכני בצינור דלק במנוע שהוביל לתאונה.

בעקבות כך החליט מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, לנקוט משנה זהירות ולבדוק את כלל מטוסי האדיר, על אף שלא מדובר בדגם הקיים בשירות חיל האוויר הישראלי ועל אף שלא התגלה כשל במטוסים. הבדיקה תערך מספר ימים ובסיומה יחזרו המטוסים לפעילות מלאה. באם ידרשו לפעול מבצעית במרחב מטוסי האדיר כשירים וערוכים לכך.

התאונה, שהתרחשה לפני כחודש במדינת דרום קרוליינה התרחשה במטוס מדגם F-35B, המהווה אחד משלושת הגרסאות של המטוס שנרכשו על ידי חיל האוויר האמריקני. הטייס שרד את ההתרסקות, ולא היו נפגעים באירוע.

משרד ההגנה האמריקאי הודיע היום כי כל מטוסי ה-F-35 בארה"ב מקורקעים על מנת לבדוק תקלה התרסקות של אחד ממטוסי החמקן בארה"ב בחודש שעבר. לפי הפנטגון, כל זרועות הצבא האמריקאי והמדינות הזרות שמפעילות את המטוס המתקדם "השהו זמנית" את הטיסות, וכי כל המטוסים יעברו בדיקות על מנת לוודא אם צריך להחליף צינורות דלק במנוע לפני שתחודש הפעילות. בהודעה נאמר כי הבדיקות אמורות להיות מושלמות "בתוך 24 עד 48 שעות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטוס שבור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו