צילום: חיים צח / לע"מ

בשדה התעופה: נשיא אוסטריה נפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם נשיא אוסטריה ואן דר בלן בשדה התעופה בוינה • בלן: "אוסטריה נושאת אחריות משותפת לשואה ולפשעים האיומים מהם נמלטו יהודי המדינה ומכירה ותמשיך להכיר באחריות זו״

אמש, יום שישי, נפגש נשיא המדינה ראובן ריבלין עם נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן דר בלן לפגישת עבודה, בשדה התעופה הבינלאומי של וינה – תחנת ביניים בעת שובו של ריבלין מביקור רשמי בדנמרק לישראל.

בעת פגישתם עסקו השניים ביחסים הטובים שבין אוסטריה וישראל ובמצב האזורי, כשהנשיא ריבלין ציין את הערכתו על היחסים החמים השוררים בין הנשיא והקהילה היהודית באוסטריה ומדינת ישראל. בדבריו הדגיש ריבלין כי הוא מצפה לקבל את פניו של הנשיא האוסטרי בביקורו הצפוי בישראל בשנה הבאה וכי הוא בטוח שבביקורו יזכה להכיר וללמוד על מדינת ישראל ועל החדשנות המתפתחת.

נשיא אוסטריה ואן דר בלן בירך על מערכת היחסים המיוחדת שיש למדינתו עם ישראל ואמר: "מדינת ישראל התפתחה בצורה מדהימה בשבעים שנות קיומה". כמו כן התייחס לעבר של יהודי אוסטריה בתקופת השואה ואמר, כי "יהודים רבים שחיו באוסטריה נאלצו לברוח ולנטוש את חייהם בתקופה בה שלטו טוטליטריות והמשטר הנאצי. הם מצאו בטחון ומפלט בישראל, ובנו חיים חדשים במדינה". לדברי בלן: "אוסטריה נושאת אחריות משותפת לשואה ולפשעים האיומים מהם נמלטו יהודי המדינה ומכירה באחריות זו ותמשיך להכיר בה בעתיד״.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוזנשטראוך . Rozenschtrauch

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו