צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

"איך פיצחתם את זה?": העיתונאים גילו לאיזה עיתונאי רמז נתניהו בנאומו

רגע לאחר נאומו המושחז במליאה, התיישב נתניהו במזנון הכנסת וערך שיחה קלילה עם העיתונאים שנכחו במקום. בתפריט: חוק הגיוס, הקדמת הבחירות, החקירות הפליליות והחריקות בקואליציה • וגם: מי העיתונאי שמפחד להביע את דעתו החיובית עליו בתקשורת?

רגע לאחר נאומו המושחז בפתיחת מושב החורף של הכנסת התיישב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במזנון הכנסת וערך שיחה קלילה עם העיתונאים שנכחו במקום.

כתב 'ישראל היום', יהודה שלזינגר, שהשתתף בשיחה מביא הבוקר את עיקרי הדברים שנאמרו בה.

על חוק הגיוס: "אני רוצה להעביר את חוק הגיוס כי הוא חוק טוב כמו שהוא. חוק מצוין. החוק טוב למדינה, טוב לחרדים, טוב לעולם התורה, לצבא ולשוק העבודה. צריך להעביר אותו".

על הקדמת הבחירות: "אני מעוניין בדבר אחד – להעביר את חוק הגיוס. החלטת הרבנים פותחת פתח לכך…עדיף לפתור את הנושא, זה לא צריך להיות הסיבה להקדמת הבחירות". בהמשך, כך שךזינגר, חידד נתניהו את הדברים: "לא אמרתי שיהיו בחירות. אמרתי שחוק הגיוס לא צריך להיות סיבה לכך. אם יש אפשרות להמשיך, נמשיך. ואם לא, אז לא נמשיך".

על היריבות בתוך הקואליציה, בעיקר בין השרים ליברמן ובנט: "הקואליציה הזו טובה. יש בה כמה קלקולים שאפשר לתקן בהתנהגות, לא בהרכב".

על השאלה האם הוא מודאג מהחקירות בעניינו, השיב: "אל תבנו על זה".

כזכור, במהלך נאומו ציין נתניהו אנקדוטה שבה איש תקשורת בכיר שמרבה למתוח עליו ביקורת חריפה באמצעי המדיה השונים הביע בשיחה פרטית עמדות הפוכות ואוהדות כלפיו. נתניהו סרב לגלות במי מדובר, אך כשהעיתונאים העריכו שמדובר במגיש אריה גולן הגיב נתניהו: "איך פיצחתם את זה? לא הספקתי להגיד וכבר הצלחתם לפצח את זה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו