צילומים: פלאש 90

ניצחון סוחף, מהלך היסטורי ופרישה: ההמלצה של וינרוט לנתניהו

ימים ספורים לפני שנפטר, שרטט עו"ד יעקב וינרוט באזני מקורביו את הדרך שבה על נתניהו לרדת מהבמה הציבורית. "זאת השאיפה שלי", אמר וינרוט והסביר כי עדיפה עסקת טיעון רכה על משפט ממשוך שאי אפשר להעריך כיצד יסתיים

'הארץ' חושף הבוקר כי בימים האחרונים לחייו שרטט עו"ד יעקב וינרוט, פרקליטו של נתניהו, את הדרך שבה על נתניהו לרדת מהבמה הציבורית. ע"פ הדיווח של העיתונאי גידי וייץ, וינרוט שיתף במחשבותיו כמה דמויות בסביבתו הקרובה: הוא סבר שראש הממשלה צריך לפרוש מתפקידו ולחתור לעסקת טיעון רכה, שתמנע ממנו את אי-הוודאות הצפויה לכל מי שנכנס להיכלות הצדק כנאשם.

"לווינרוט היה גם תסריט לירידתו של נתניהו מהבמה: ניצחון סוחף בבחירות הבאות, מהלך שיותיר חותם היסטורי – למשל, הסכם שלום עם מדינה ערבית – ולאחר מכן פרישה במסגרת הסדר מקל עם רשויות אכיפת החוק", כך בדיווח.

לטענת וייץ, וינרוט אמר למקורביו כי התרחיש המתואר זו השאיפה שלו.

"כמה אתה נותן בשביל חיים???": וינרוט במסר מרטיט מלפני 14 שנה • צפו


כזכור, במהלך נאומו בכנס לציון 70 שנה לפרקליטות שנערך אתמול, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, התייחס לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי עדיין לא הגיע להחלטה בנוגע להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, אך לדבריו, מועד ההכרעה מתקרב.

בפתח נאומו אמר מנדלבליט, כי "הממלכתיות נטועה ב-DNA של אנשי פרקליטות המדינה, לכן זה מצער לשמוע, לאחרונה, אמירות המבקשות לייחס לפרקליט כזה או אחר, או לפרקליטות המדינה בכללותה, שיקולים שאינם ממין העניין. אין דבר רחוק יותר מהאמת".

לדברי מנדלבליט כל מי שפרקליטות המדינה יקרה לו, צריך "להתייצב לצדנו ולדחות בכל תוקף אמירות מעין אלו. הדברים מקבלים משנה תוקף לנוכח התקופה המאתגרת הניצבת בפנינו, בין השאר, עם התקרב מועד ההכרעה בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה".

לדבריו, "אינני יכול להודיע עדיין מתי בדיוק תסתיים העבודה המשותפת והמאומצת ומתי תתקבל ההכרעה בהם". מנדלבליט הוסיף ואמר, כי הוא כן יודע שהמאמצים לעשות דה לגיטימציה לעבודת פרקליטות המדינה ולעבודתי שלי, כמי שעומד בראש התביעה הכללית, רק ילכו ויתעצמו".

חברותא, שליחות ציבורית ומתן בסתר: חיי הרוח של עו"ד וינרוט

קיבל את הדין באהבה: הראיונות האחרונים של עו"ד וינרוט

"יעקב וינרוט מבחינתי, הוא מודל לחיקוי ציבורי" / טור פרידה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה אומר שהוא ידע שיש חומר שאפשר להגיש איתו כתב אישום כנגד ביבי

זה אומר שהארץ מבלבל את המוח הם חכמים אחרי שהיהודי נפטר ולא יכול להכחישם!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו