צדק חברתי • עסקים יחזירו כסף ללקוחות תוך 7 ימים

על פי הצעת החוק של חברי הכנסת מקלב, גפני, שאמה ולוין, ייקבע רף מקסימום של שבעה ימי עסקים להשבת כספי חיוב עודף ללקוח • ח"כ מקלב: מדובר בהצעת חוק שבאה לעשות צדק חברתי

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית הצעת חוק של סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), הקובעת כי עסקים שיחייבו לקוחות בחיובי יתר, יחזירו את סכום החיוב העודף בתוך שבעה ימים מרגע שהועמדו על טעותם.

מדובר בהצעת חוק לה שותפים גם חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה), כרמל שאמה ויריב לוין (הליכוד).

על פי ההצעה, בעסקאות מתמשכות שבהן רשאי העוסק לחייב את חשבונו של הצרכן בתשלומים לפי הרשאה לחיוב חשבון או בהרשאה לחיוב כרטיס אשראי, יחויב העוסק להחזיר לצרכן, בתוך שבעה ימים מהמועד בו הועמד על טעותו, את סכום החיוב העודף ולא יאלץ להמתין עד לחשבון הבא אחריו על מנת לקבל את הסכום שנגבה ממנו שלא כדין.

חברי הכנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת הכלכלה לשם הכנתה להצבעה בקריאה ראשונה.

"לעיתים מדובר בחריגה בסכום נמוך והלקוח אפילו נמנע לפנות לחברה ולדרוש את כספו בחזרה ולעיתים אינו מבחין בכלל בחיוב", הסביר ח"כ מקלב בעת שהציג את החוק.

"אני מאמין שרוב העסקים פועלים ללא דופי, אך חיוב שגוי או מיותר החוזר על עצמו פעם אחר פעם בתקופת זמן קצרה יחסית, מעידה על שגגה שמקורה בפשיעה בזלזול בצרכן. הצעת החוק מבקשת להגן על הצרכן במקרים כאלה".

יו"ר ועדת הכנסת וממציעי החוק ח"כ יריב לוין, אמר עם אישור החוק בקריאה טרומית: "מדובר בהצעת חוק אשר עתידה להגן על ציבור הצרכנים ולוודא כי תיפסק תופעת חיוב היתר על ידי חברות אשר עושות בחשבונות הלקוח כבשלהן. הצעת החוק תסייע לכל צרכן לשלוט על חשבונותיו ולעקוב באופן יעיל אחר ההחזר לו הוא זכאי".

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו