Yonatan Sindel/Flash90

תח"צ בשבת וצבא המעודדים: העימות בין 5 המועמדים לר"ע ירושלים

יוסי דייטש, משה ליאון, זאב אלקין, עופר ברקוביץ ואבי סלמן. חמשת המועמדים לראשות העיר ירושלים (הריאלים יותר והריאלים פחות) התכנסו לעימות כמעט אחרון בניסיון לשכנע את הציבור כי הם המתאימים ביותר לתפקיד. השתכנעתם?

שבוע וחצי לקראת הבחירות ברשויות המקומיות, הערב (ראשון) נפגשו חמישה מבין המועמדים לראשות עיריית ירושלים לעימות נוסף. השר זאב אלקין, סגן ראש העירייה יוסי דייטש, חברי המועצה עופר ברקוביץ ומשה ליאון וכן אבי סלמן ענו על שאלות בנושאי תעסוקה, הייטק, יוקר המחייה, חברה, דיור, תרבות ודת ושבת, בעימות שייערך בהנחיית העיתונאית מזל מועלם וחבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית.

המועמד החרדי לראשות העיר, יוסי דייטש אמר בדבריו כי "צריך מישהו שיבוא מהעם לתושבי ירושלים ואת זה מה שאני יעשה". ‏דייטש עקץ את שאר המתמודדים בפאנל, שכל אחד מהם הגיע יחד עם צבא של מעודדים אשר מרימים בכוח לכל משפט.

המועמד משה ליאון אמר בדבריו כי "בירושלים בראשותי לא יהיו עובדי קבלן. כולם ראויים לאותם התנאים וכך זה יהיה בכהונתי. ממשלת ישראל לא אשמה, היא העבירה תקציב של מעל 800 מליון שקל לעיר. מי שאשם הוא ברקת שתיעדף לא נכון וניהל לא נכון. אני אדאג נגד הגירת הצעירים שלא יילכו מירושלים".

ליאון התייחס למצב במזרח העיר ואמר כי צריך להקים מינהלת בעירייה לטיפול בנושא. "ברגע שהממשלה הכריזה על ירושלים מאוחדת, כלומר תושבי מזרח ירושלים יקבלו את אותם תנאים שיקבלו תושבי מערב העיר. לצערי הרב עשרות שנים יש הזנחה פושעת בכל הקשור לתושבי מזרח ירושלים לתשתיות. צריך להקים מינהלת מיוחדת שתטפל בכל הפיגורים והתשתיות של מזרח העיר".

Yonatan Sindel/Flash90

המועמד עופר ברקבויץ אמר בדבריו כי "אני מתכוון להיות ראש העיר חף מאינטרסים. בימים אלו יש מהלך להסדר של הממשלה מול בתי החולים הממשלתיים ובתי החולים של קופות החולים. שוב ירושלים נפגעת מכיוון שעד היום לא הושג הסדר לגבי בתי החולים הייחודיים הדסה ושערי צדק. מדובר בהפקרה של מיליון אזרחים. צריך לשים סוף למחדל הלאומי הזה".

לשאלה אם הם תומכים בתחבורה ציבורית בשבת במימון העירייה, השיבו המועמדים בשלילה. ברקוביץ' אמר כי "אם זה היה תלוי בנו הייתה תחבורה מוגבלת בצירים מסוימים. אך האם תהיה בירושלים? לא". ליאון אמר כי "סטטוס קוו הוא חשוב, הסטטוס קוו בירושלים הוא מילת קודש ולכן לא יהיה". גם השר אלקין הציג עמדה דומה. "לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת בירושלים. ירושלים לא תהיה תל אביב ולא תהיה בני ברק".

המועמד זאב אלקין אמר בדבריו כי, "הדבר הראשון שאעשה קידום בניית דירות בעיר שיביא צעירים. גם המועמד אבי סלמן השתתף בפאנל ואמר כי "הדבר שאעשה זה נושא הדיור עם תוכנית לבניית 120 אלף דירות.

כך סיכמה את העימות העיתונאית עטרה גרמן: "‏מהומה פסיכית ופאנל מביך לכל הצדדים. לאנשים עלו הבחירות למוח בריב המחנות. הופעה מעולה של ליאון, אבל הפעילים שלו התנהגו כעדר מתלהם. וכמו בפעם הקודמת, גם כאן יוסי דייטש תופס את הפיקוד ומבקש מברקוביץ' להגיד על כל מועמד מילה טובה וזוכה למחיאות כפיים סוערות".

סקר JDN: דייטש, ליאון, אלקין או ברקוביץ? מי יכבוש את ירושלים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו