טיול יינות בפורטוגל

מסלול אופייני של טיול יינות בפורטוגל יוביל מעמק הדורו אל עמק הקואה אשר גם בו יקבים ששווה לבקר בהם.

פורטוגל עלתה לא מעט לכותרות לאחרונה, גם בתחומי תרבות, ספורט תיירות וענפים נוספים ששמים את המדינה הקטנה לא פעם ולא פעמיים בקדמת הבמה העולמית. לכן אין זה פלא שסקרנות רבה אופפת את המטיילים הפוטנציאלים שלה. טיול יינות בפורטוגל מתאים למי שסקרנותם התעוררה. מדובר חוויה בלתי נשכחת עבור חובבי יינות המעוניינים לבקר באזורים שם מייצרים יינות משובחים מזה מאות בשנים.
יתכן שגם אתם שמעתם על ההזדמנות לקבל דרכון ואזרחות פורטוגלית הניתנת בעיקר ליוצאי עדות המזרח, ואולי אפילו כבר פתחתם בהליכים לממש זכאותכם. פורטוגל חברה באיחוד האירופי ומציעה רמת חיים גבוהה לתושביה, יש בה תרבות עשירה, שלל אטרקציות והיא מושכת אליה מדי שנה מיליוני תיירים מכל רחבי העולם.
חופשה בפורטוגל מתאימה לכל אחד. אם יש לכם משיכה לתחום גידול ענבים וייצור יין, אם אתם נהנים מיין טוב ומעניין אתכם להכיר את סודותיו, אנו ממליצים לכם לצאת לטיול יינות בפורטוגל, ארץ הידועה ביינות המיוחדים והמעולים המיוצרים בה.
על רקע פתיחת האפשרות לקבל דרכון פורטוגלי וגם עקב הסקרנות התיירותית שמעוררת המדינה נתאר בפסקאות הבאות מסלול מומלץ לסיור באזורים הידועים ביינות המשובחים המיוצרים בהם.

יין פורט בעיר הנמל פורטו

פורטו היא העיר השנייה בגודלה בפורטוגל (אחרי ליסבון הבירה). מבנים עתיקים, נוף מרהיב אל נהר הדורו (Douro), גשרים, קולינריה מפנקת, שווקים צבעוניים, מוסיקת פאדו, כל אלה ועוד הם מנת חלקם של המבקרים בפורטו אבל אף ביקור בעיר זו אינו שלם ללא עריכת היכרות קרובה עם יין הפורט המפורסם (ששמו נגזר משם העיר). יין פורט מיוצר מענבים הגדלים בעמק הדורו והוא מתאים הן כאפריטיב והן כדג'סטיב (משקה אלכוהולי המיועד לשתיה לאחר תום הארוחה).
ביקב Ferreria שבאזור וילה נובה דה גאיה בפורטו ניתן לסייר ולשמוע על זני הענבים, תהליכי הפקת סוגים שונים של יין פורט, כולל טעימות כמובן.

עמק דורו

עמק דורו מוכר כאתר מורשת עולמית והוא ידוע כחבל ארץ בו מיוצרים יינות משובחים במיוחד, זאת הודות לתנאים המושלמים לגידול גפנים. אפילו מי שאך זה מכבר קיבלו דרכון פורטוגלי מתקשים שלא לחוש גאווה למראה שטחי הכרמים העצומים ורבבות יקבי היין הפועלים לצידם. מומלץ לעצור ביקבים כאלה, לשמוע, לטעום ואפילו להעביר את הלילה במלון בוטיק בצמוד ליקב. אחד היקבים המופרסמים בעמק הדורו הוא יקב קרופט (Croft) בו מיוצרים יינות אדומים מן האיכותיים ביותר בעולם.

הנוצרים החדשים בעיירה טרנקוזו

מסלול אופייני של טיול יינות בפורטוגל יוביל מעמק הדורו אל עמק הקואה אשר גם בו יקבים ששווה לבקר בהם. כדאי להעביר לילה בכפר המעניין מריאלבה ולהמשיך אל העיירה טרנקוזו בה יהודים שנדרשו להמיר את דתם הפכו "נוצרים חדשים" אך סיכנו נפשם ובמשך מאות שנים המשיכו לקיים מנהגים יהודיים בסתר.

ישנם אינספור יעדים אליהם אפשר להמשיך, העיר אביירו על חוף האוקיאנוס האטלנטי, עיירת החוף קושטה נובה שם תמצאו מסעדות מאכלי הים נהדרות בהן מוגשים יינות מתוצרת מקומית המשלימים כה יפה את המנות המופלאות.
כדאי לבקר בעיר קוימברה בה אוניברסיטה עתיקה ואווירה ייחודית. ניתן לערוך סיור בעקבות המורשת היהודית בקוימבריה ולהבין את הרקע שהניע את ממשלת פורטוגל להקל על יהודים להם זיקה למדינה לקבל דרכון פורטוגלי.

במרחק חצי שעה מליסבון, שם מסתיימים רוב טיולי היינות בפורטוגל, שוכן יקב משפחתי חדש יחסית (נפתח בשנת 2010), יקב אדגמאי (Adegamae) שם מיוצרים יינות נפלאים, מומלץ לקנות בקבוק, או כמה, לקחת אתכם ארצה.

 

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כשר????

יש לדברים האלו כשרות המיועדת לציבור החרדי?

ללא חשש טבל ערלה שביעית ויין נסך. בכלל.

יין נסך !!!!!!!!!!!!!!

יין נסך !!!!!!!!!!!!!!

יין נסך !!!!!!!!!!!!!!

סתם יינם….!!!!!!

איך אתר הנקרא 'חרדי' מפרסם תוכן שיווקי של מאכלות אסורות ממש! בושה וחרפה!

או שהכסף יענה את הכל או שהאתר לא כ"כ חרדי באמת

או רק לראות פלאי הבריאה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו