הסלמה בדרום: 40 רקטות נורו לישראל; צה"ל תקף כ-90 יעדים

סיכום חדשות השבת: מערכת כיפת ברזל יירטה לפחות 17 רקטות. שישה נפגעים קל מחבלות שנגרמו במהלך האזעקות ונפגע חרדה אחד. נגרם נזק באחד היישובים. צה"ל תקף לפחות 95 יעדי טרור של חמאס וג'יהאד אסלאמי ברצועת עזה

סיכום חדשות השבת באדיבות חדשות 0404

החל מאמש ועד לשעות הבוקר בשבת שוגרו לפחות 39 רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה לפחות 17 רקטות. שתי נפילות זוהו בשטח רצועת עזה והיתר בשטח ארצנו. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת שכ-37 אזעקות הופעלו במהלך ההסלמה בשדרות וביישובי המועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, אשכול ושדות נגב, בניהם יד מרדכי, נתיב העשרה, נחל עוז, עלומים, מפלסים, איבים, גבים, אור הנר, ארז, יכיני, ניר עם, חולית, ניר יצחק, סופה, עין הבשור, ניר עוז, מגן וכרם שלום. במהלך שעות הלילה טופלו במרכז הרפואי ברזילי באשקלון שישה נפגעים קל מחבלות שנגרמו במהלך האזעקות ונפגע חרדה אחד. נגרם נזק באחד היישובים.

פיקוד העורף פרסם אחר חצות הנחיות התגוננות עבור תושבי עוטף ישראל שתקפות עד מוצאי השבת בשעה 22:03: התקהלויות והתכנסויות ניתנות עד 100 איש בשטח פתוח ועד 500 איש בשטח סגור, אין מגבלות על מקומות עבודה שאינם חיוניים, שירותים לקהל הרחב ניתנים במתכונת רגילה ועבודות חקלאיות מאושרות בתיאום ובאישור פרטני מול החטיבה המרחבית.

עשרות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפחות 95 יעדי טרור של חמאס וג'יהאד אסלאמי ברצועת עזה, בהם אתרים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים, מפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות, שמונה מתחמים צבאיים, מתחם אימונים משולב, פיר מנהרת לחימה ועמדת תצפית כנגד מטרות אוויריות. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי מטוסי קרב תקפו גם בניין בן 4 קומות המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס בעיר עזה.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, הבהיר הבוקר כי "הירי הלילה בוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי. לגבי כל מה שקורה ברצועה – חמאס הוא האחראי. אנחנו רואים גם במשטר הסורי ובכח קודס האיראני כתובת לאירוע. העברנו מסרים ברורים ברוח הזאת למי שצריך ואף אחד לא חסין, לא ברצועה ולא מחוצה לה". עוד נמסר מדובר צה"ל כי "צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר ישובים בשטח ישראל. הירי בוצע על רקע אווירה מאפשרת טרור שמוביל חמאס במרחב גדר המערכת. צה״ל יפעל בעצמה רבה כנגד כוונות פיגוע מכל סוג מרצועת עזה ורואה בחומרה את פעילות הטרור שמובילים הארגונים. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו, להגן על אזרחי ישראל ככל שיידרש".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ערך בשעות הצהריים הערכת מצב מיוחדת בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון, זאת במקביל לדיווחים על כניסתה של הפסקת האש לתוקף.

מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו אמש שלוש עמדות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, זאת בתגובה להתפרעויות הטרור שנערכו לאורך גדר המערכת ביום שישי ובהן השתתפו כ-16,000 מחבלים. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי במהלך התפרעויות אלה השליכו המחבלים בקבוקי תבערה וכ-200 רימונים ומטעני חבלה, יידו אבנים, הבעירו צמיגים ובשני אירועים שונים חצו את הגדר ושבו כעבור זמן קצר על עקבותיהם. לטענת הערבים, כוחותינו חיסלו במהלך ההתפרעויות חמישה מחבלים שסיכנו את חייהם, עוד 170 נפצעו. כזכור, מחבל נוסף נהרג בעת שהכין מטען חבלה לקראת ההתפרעויות.

בלון תבערה אותר הבוקר על ידי אזרח במושב תרום שבשטח המועצה האזורית מטה יהודה, נאסף לביתו ושם נמסר לשוטרי משמר הגבול. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי במשטרה שבים ומדגישים בפני הציבור שיש "לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו – אין לגעת או להתקרב לעפיפונים ובלונים העלולים להכיל בקרבם חומר נפץ ו/או חומרי בעירה העלולים לסכן את שלום וביטחון הציבור".

יתר אירועי השבת:

שלושה לוחמי משמר הגבול נפצעו אמש באורח קל במהלך התפרעות של מאות מחבלים באזור חרבת נעלין, כששניים מהם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי המחבלים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחותינו שביצעו שימוש וירי באמצעים שעמדו לרשותם. לטענת הערבים, לפחות מחבל אחד שסיכן את כוחותינו חוסל במהלך ההתפרעות ומספר נוספים נפצעו. ממשמר הגבול נמסר "שכל ניסיון לפגוע בביטחונם ובחייהם של הלוחמים יענה בנחישות ובאפס סובלנות".

השליח של ממשל טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס אמש לביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעומאן ואמר כי "ארצות הברית מקדמת בברכה את התחממות היחסים ואת שיתוף הפעולה. זהו צעד מועיל למאמצי השלום וחיוני ליצירת אווירה של יציבות, ביטחון ושגשוג בין ישראל לבין שכנייה".

סזר סיוק, תושב פלורידה כבן 56, נעצר אמש על ידי כוחות הביטחון האמריקאיים בחשד ששלח בשבוע האחרון לפחות 12 חבילות עם מטעני חבלה מייצור עצמי לאישי ציבור בהם הנשיאים לשעבר ביל קלינטון וברק חוסיין אובמה, התובע הכללי לשעבר אריק הולדר, המיליארדר ג'ורג' סורוס והשחקן רוברט דה-נירו. מעצרו התאפשר בזכות טביעת אצבע ושני שרידי דנ"א שאותרו על שלוש חבילות שונות. זמן קצר לאחר מכן אמר הנשיא טראמפ כי "אני רוצה לשבח את לשכת החקירות הפדרלית, השירות החשאי, משרד המשפטים ומשרד התובע, כמו גם את כל אנשי אכיפת החוק על עבודתם, מיומנותם ונחישותם".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כמו גם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נפגשו אחר הצהריים באיסטנבול והחלו לדון בנושא עתידה של סוריה.

התחזית: לפחות עד אמצע השבוע צפויה עליה הדרגתית במעלות החום ברחבי ארצנו, כשמזג האוויר ייעשה בהיר ויבש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו