צילום: shutterstock

נופש דתי בבית מלון באילת בשבת – כיצד?

אם טרם נדרשתם לסוגיה, או שפשוט מעולם לא יצא לכם לברר את הנושא לעומק, קיבצנו עבורכם מאמר מסכם

הנה, סוף סוף הגיע הנופש לו כ"כ ציפיתם וקיוויתם עם הילדים. אז כבר ביררתם לגבי כמה דילים לאילת, התחלתם לארוז את התיקים, ואפילו ביררתם היכן יש בית כנסת קרוב. אך מה לגבי קיום הלכות שבת וכל המשתמע מכך בבתי מלון? אם טרם נדרשתם לסוגיה, או שפשוט מעולם לא יצא לכם לברר את הנושא לעומק, קיבצנו עבורכם מאמר מסכם שיסייע לכם לדעת את כל מה שאתם צריכים אודות נופש דתי וכשר בבית מלון בשבת!

אז מה חשוב לבדוק לפני ההגעה למלונות באילת?

כשרות בתי מלון באילת – לא משנה איזו כשרות אתם מחפשים, חשוב להבין כי כשרות המזון של בתי מלון באילת או בכל מקום אחר בישראל, על פי הסבר הרבנות הראשית, נוגעת רק לתחום המזון הכולל את כשרות חומרי הגלם או הכנת המזון וכד, אבל לא לתחומים אחרים הקשורים להתנהלות בית המלון בשבת או בכלל. לכן, שווה לברר האם יש רישום בחדר האוכל בשבת (על ידי יהודי או לא), האם יש מיחמים כשרים בחדר האוכל בשבת וכד'.

הדלקת נרות במלונות באילת – הדלקת הנרות ע"פ ההלכה, צריכה להיות במקום בו ישנים או אוכלים. אולם, מסיבות ברורות, בתי מלון לא מאפשרים הדלקת נרות בחדרים עצמם ולעיתים, גם עמדת הדלקת הנרות קיימת מחוץ לחדר האוכל. לבעיה זו מספר פתרונות ע"פ ההלכה: ראשית, כאשר עמדת הדלקת הנרות הינה בפתח חדר האוכל, ניתן להדליק, אולם לפי השו"ע רק האישה שמדליקה ראשונה רשאית לברך במקרה זה ובכלל, הרמ"א ציין שם כי זה לא נהוג. לכן, הדרך העדיפה היא הדלקת שני פנסים עצמאיים על סוללות בחדר, כלומר שאינם מחוברים לחשמל של בית המלון (בברכה).

אווירת צניעות במלון – נכון, אנשים דתיים שמקפידים על צניעות יכולים להסתדר מצוין ברוב בתי המלון, אולם הדבר הופך לקשה מאוד כשהבריכה נמצאת ממש בצמוד ללובי (או לחדר האוכל). שמירת הצניעות יכולה להיות מאוד קשה גם לנופשים דתיים המגלים כי המלון שלהם נמצא בדיוק על שפת הים וכד'. בדיקה מוקדמת של סעיף זה תחסוך לכם עוגמת נפש ותאפשר נופש צנוע ורגוע.

מתי זמן עזיבת החדר? – נופשים דתיים רבים מגלים להפתעתם כי כאשר הזמינו חדר לסופ"ש, זמן עזיבת החדר מתגלה בצהרי יום שבת, לפני מוצאי שבת עצמה, עניין המסבך לחלוטין את כל השהייה במלון. אז בזמן הבירור עם המלונות באילת (ובכלל), חשוב מאוד לברר האם זמן עזיבת החדר מבחינתם הוא מוצ"ש או לפני.

לסיכום, חשוב לציין כי חופשה דתית וכשרה במלונות באילת אכן יכולה להתאפשר, וההוכחה לכך היא הנופשים הדתיים הרבים המגיעים דווקא בסופי שבוע לעיר. עם זאת, חשוב לברר עם המלונות באילת האם הם אכן מאפשרים את התנאים הבסיסיים לחופשה דתית וכשרה, פשוט כדי שתוכלו באמת ליהנות מהחופשה שלכם. בכל מקרה, בתי מלון רבים יותר ויותר מודעים לצרכיו של הציבור הדתי ומתאימים עצמם אליו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא נראה לי שהכתבה על אילת ב"סופ"ש" מתאימה כהוא זה לציבור החרדי יש (מספיק?) מלונות מהדרין ששם אפשר להנות משבת מרוממת ומרגיעה .
למה להכניס ראש בריא במיטה שאינה כזו ?

איך אפשר לפרסם נופש "כשר" באילת?????
זה אחד המקומות הכי פרוצים היום!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו