כוחות צה"ל פשטו על בית המחבל מברקן; המחבל לא נתפס

כוחות צה''ל פעלו בכפר שבו התגורר המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן בו נרצחו קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי. אמש הוציא מפקד פיקוד המרכז צו הריסה לביתו של המחבל. ליברמן ביטל פגישה עם המשפחות השכולות

כוחות גדולים של צה"ל פעלו היום (רביעי) בכפר הערבי שוויקה באזור טול כרם, שבו התגורר המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה ברקן. כוחות הביטחון כיתרו את אחד הבתים בפאתי הכפר בעקבות מידע לפיו המחבל אשרף נעאלווה מסתתר בתוכו. לאחר הפריצה של הכוחות למקום התברר שהמחבל לא נמצא בבית הזה.

המחבל, אשרף נעאלווה בן 23, הוא תושב הכפר שוויכה הסמוך לטול כרם. ב-7 באוקטובר הוא רצח את קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי בפיגוע ירי במפעל "אלון מתכת" באיזור התעשייה ברקן שבשומרון. לאחר הפיגוע צה”ל הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית-ליד שבמחוז טול כרם, ופתח במצוד בעקבות המחבל, שממשיך להעלות חרס. מוקדם יותר דווח כי כוחות צה"ל עצרו מספר מבני משפחתו של המחבל, ביניהם אביו וליד נעאלווה, לצד אמו ואחותו. בשלב הזה המחבל עצמו טרם נתפס.

אמש הוציא מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, צו הריסה לביתו של המחבל בכפר שוייכה הסמוך לטולכרם. הצו נחתם לאחר שנדחה ערעור שמשפחתו הגישה נגד ההריסה. בתקשורת הפלסטינית מעריכים כי הפשיטה והכיתור הנוכחי נועדו לא רק לתפיסת המחבל, אלא גם לצורך מיפוי של הבית לקראת ההריסה. מכיוון שהצו הוא רק על קומת הקרקע והמרתף, שבהם נעאלווה ומשפחתו התגוררו, מדובר בפעולה מסובכת יותר מהריסת בתי מחבלים קודמים.

מוקדם יותר היום ביטל שר הביטחון, אביגדור ליברמן, פגישה שתוכננה עם המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן זיו חג'בי וקים יחזקאל לבנגרונד הי"ד בפיגוע הרצחני בברקן. ליברמן ביטל את הפגישה בשל העובדה שאחת המשפחות הדליפה לתקשורת שיחת טלפון שקיימה עם קצין בצה"ל. במהלך השיחה עדכן הקצין את המשפחה על ההחלטה להרוס רק חלק מבית המחבל הרוצח.

שר הביטחון שיגר מכתב למשפחות השכולות, ובו סיפר "ביקשתי לפגוש אתכם בנפש חפצה ומתוך כוונה כנה לשמוע וגם לעדכן אתכם במצוד אחר רוצח יקיריכם. הזמנתי למפגש נציגים בכירים מצה"ל ומהשב"כ, כדי להציג לכם באופן מעמיק ובלתי אמצעי את מאמצי מערכת הביטחון ללכידת המחבל ולהריסת ביתו. "לצערי הרב, כאשר שיחה עם קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף, שהתקשר אליכם בהנחייתי, מוקלטת ומודלפת לתקשורת, עם כל הצער וההבנה, לא ניתן לקיים שיח פתוח. לפיכך, הפגישה שתוכננה להיום לא תתקיים", כך ליברמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו