אלשיך ואדרי, אתמול. Yonatan Sindel/Flash90

רוני החתרן: המפכ"ל מנסה לסכל את מינוי יורשו

מפכ"ל המשטרה אלשיך הציג לחברי הוועדה למינוי בכירים מידע נגד מינויו של ניצב בדימוס משה אדרי כמחליפו. ארדן: "אני מקווה שהכול בגדר שמועות, רכילות ורפש". ניצב בדימוס סאו: "לא ראוי שמי שממלא תפקיד מנסה לסכל את המינוי של מי שאמור להחליף אותו"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הציג לחברי הוועדה למינוי בכירים מידע נגד מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי כמחליפו, כך נחשף ב'ידיעות אחרונות'. אלשיך ניסה לשכנע את חברי ועדת גולדברג כי הוא אינו מתאים לתפקיד. המידע שהעביר אלשייך נבדק בעבר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שקבע כי אין בו כדי למנוע את המינוי. כעת אין בידי הוועדה מידע חדש בנוגע לאדרי, שעשוים להיות בעלי משמעויות פליליות ולא נבדקו על ידי היועץ.

אלשיך כבר הביע את הסתייגותו מהמינוי בשל העובדה שאדרי כבר פרש מהמשטרה, ולא עבר בדיקת פוליגרף כפי שעשו קצינים אחרים בדרגת ניצב (כשאדרי פרש מהמשטרה בתחילת 2018, עדיין לא הונהגו בדיקות הפוליגרף לניצבים). הוא דאג לומר את זה בכמה וכמה פורומים וככל הנראה גם בוועדה.

בתקופה האחרונה, כשנודע שאדרי הוא המועמד הנבחר של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הגיעו אליו פרטי מידע שונים על אדרי שלא היו מבוססים על חקירה כלשהי, אבל אלשיך ראה חובה לספר על אודותיהם לחברי הוועדה. "אלשיך, שהתנגד לגל השמועות והציטוטים נגד קציניו בתחילת הקדנציה, השתמש באותו נשק נגד אדרי", אמר גורם בכיר המעורה בעניין.

כשהשר לביטחון פנים גלעד ארדן החליט שלא להאריך את כהונתו של אלשיך, הוא חשש שאם יכריז על מועמדות של קצין אחד יתחיל מחול שדים בניסיון לסכל את המינוי. לכן מסר ארדן שלושה שמות: ניצב יורם הלוי, ניצב דוד ביתן ואדרי. בתחילה נראה היה שהלוי הוא המועמד המוביל.

גורמים בסביבתו של אלשיך, שביקשו לסכל את המינוי, הפיצו מידע ותדרכו עיתונאים על קשריו של הלוי עם משפחת נתניהו. כאשר היה ברור שאדרי הוא המועמד המועדף של ארדן, החלו לצוץ שמועות גם לגביו. אלשיך גם העביר מידע על אדרי ליועץ המשפטי לממשלה. בסביבת המפכ"ל ניסו להתנער מהצעד, וטענו כי מי שאספה את המידע היא היועצת המשפטית של המשטרה.

גורם המקורב לוועדה אמר כי הדברים של אלשיך לא היו חדשים, והתבססו בעיקר על מידע ישן שיכול היה להיבדק בזמן אמת, אבל הדבר לא נעשה. "אם כבר, הדברים של אלשיך עשו רושם הפוך על חברי הוועדה", אמר הגורם. בסביבתו של אלשיך אמרו אמש: "הוא מילא את חובתו". מדוברות המשטרה נמסר שאלשיך ענה לכל השאלות שנשאל.

השר לביטחון פנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני גלעד ארדן התייחס הבוקר בריאיון ל'ווינט' לפרסום ואמר כי "אני מקווה שהכול בגדר שמועות, רכילות ורפש שאני מקווה שהוועדה תתעלם מהם".

"לצערי", אמר ארדן, "יש איזשהו נוהג ארוך שנים במשטרה לשלוח מכתבים אנונימיים, לנסות לסכל וליירט מינויים. אני לא יודע אם זה קורה כרגע, אני כן רואה שיש פרסומים מהעבר הרחוק שקשורים לניצב אדרי שאני לא חושב שיש בהם ממש. מכיוון שאני שוחחתי ארוכות עם היועמ"ש וצוותו והצגתי בפניו את כל הנתונים, הם נבחנו. היועץ אישר את המועמדות וקבע כי אין מניעה להתקדם עם הליך המינוי".

גם ניצב (בדימוס) בנצי סאו, לשעבר ממלא מקום המפכ"ל התייחס לפרסום בראיון ל'גלי צה"ל' ואמר כי לאלשיך "יש חובה לשמור על החוסן הערכי של הציבור, אבל חובתו לשמור על החוסן תוך כדי מילוי תפקידו. רוצה לומר שאם יש חשד או יש חשש לכך שחלק מפקודיו אינם ראויים לשרת במשטרת ישראל – הדבר צריך להיעשות בזמן אמת ותוך כדי שירותם. אם הדברים אכן נכונים, ואני שם פה הסתייגות בהתייחסותי כי יש תחושה של ניסיון לחכות בפינה ולנסות לסכל מינויים – לא ראוי שמי שממלא תפקיד מנסה לסכל את המינוי של מי שאמור להחליף אותו, בוודאי כשהתהליך מתבצע בצורה סדורה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גועל נפש תשנו את הכותרת!! פשוט כתבה מגעילה מצוצה מהאצבע ונסמכת על כתב רשע של ידיעות. תתחילו למצוא מקורות יותר מוסמכים. וכנל לגבי ניצב בדימוס סאן תקשיבו לכל הראיון ושימו לב שהוא אמר שהוא לא מאמין שזה מה שקרה ורק אם זה באמת נכון אז.. בקיצור כתבה מסריחה שנותת תארים מגיעילים לאדם שכל אשמתו היא שכתב חילוני מסוים החליט ללכלך עליו דברים חסרי כל ביסוס.

מר רוני המפכ"ל חתרן קטן שאין לו גבולות . אתה מזמן לא ראוי . גם לא להיות שומר בקניון בחורה . עד מתי חתרן קטן ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו