סוער בכנסת: שקד וזילבר הופיעו בועדה; מנדלבליט גיבה את המשטרה

היועץ המשפטי לממשלה השתתף בישיבה של הועדה לביקורת המדינה והדף את המתקפות של נתניהו על החקירה נגדו. על סערת אדרי: "חריג להפוך את המלצות הועדה" • במקביל, עימות בישיבה בה השתתפו המשנה ליועמ"ש ושרת המשפטים

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מדלבליט, השתתף הבוקר בישיבה של הועדה לביקורת המדינה שעניינה "מעמדם של שומרי סף ונושאי תפקידים בשירות המדינה". בין היתר התייחס מנדלבליט לסערת פסילת מינויו של צ'יקו אדרי לתפקיד המפכ"ל והסתייג מהיוזמה להתעלם מהמלצות הועדה. "לדעתי טוב שיש את הוועדה וחשוב שהיא תישמר. מותר לבקר כל גוף וכל החלטה, יש לממשלה סמכות לחלוק על הוועדה, אך המשקל שלה מאוד מאוד משמעותי".

לדבריו, "מאוד מאוד חריג להפוך את ההמלצה של הוועדה. נבחן בבוא העת אם להגן על החלטה למנות את המפכ"ל בניגוד להמלצת הועדה".

מנדלבליט הגיב על נאומו של ראש הממשלה אמש וגיבה את המשטרה: "חוקרי המשטרה הם שומרי סף יסודיים מאוד…צריך לתת למשטרה את כל הגיבוי. אני נותן גיבוי מלא באופן אישי וכמוסד למשטרה".

באותה שעה התקיים בועדת הכלכלה של הכנסת דיון בהשתתפות המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר ושרת המשפטים, איילת שקד – כששתיהן טוענות לייצוג עמדת היועץ המשפטי לממשלה (ומשרד המשפטים?), לאחר ששקד הורתה לזילבר שלא לייצג את עמדת הממשלה בועדות הכנסת בעקבות התבטאות שנויה במחלוקת שהשמיעה, אך מנדלבליט הורה לה להתעלם מההוראה.

"אמרתי כבר בעבר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא תייצג את משרד המשפטים במושב הקרוב. אחרי הדברים שהיא נשאה בוועדת החינוך, אין לי אמון שהיא תמשיך לייצג את המשרד שלי. אני אוהבת להגיע לכנסת. בשבילי זה לא עול אלא זכות ואשמח להמשיך ולעשות זאת", הבהירה שקד.

לאחר שסיימה את דבריה יצאה שקד מהדיון, ויו"ר הועדה איתן כבל העניק לזילבר את זכות הדיבור. זילבר אמרה כי "העבודה שלנו נעשית מתוקף תפקידו של היועמ"ש כפרשן המוסמך של הדין כל עוד בית המשפט לא קבע אחרת".

לאורך הדיון התפתחו חילופי דברים ועימותים בין ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה.

מנדלבליט עצמו התייחס הבוקר לסערה וגיבה לחלוטין את זילבר: "דינה זילבר מגיעה ומציגה את העמדה שלי. אין שום עילה להדיח אותה. היא נמצאת בוועדה בגללי, אני שלחתי אותה. עמדתנו חייבת להישמע. הערתי לה כשהיא חרגה מסמכותה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זילבר הביתה!
פוליטיקאית שמאלנית באיצטלה משפטית

מנדלבליט מכר את נשמתו לשמאל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו