רוחות מלחמה: "איראן הגדילה את כמות הניסויים הבליסטיים"

בצל המתיחות מול חיזבאללה בלבנון והמשך המערכה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה מפרסם היום עיתון גרמני דו"ח ממנו עולה כי איראן הגדילה משמעותית את כמות הניסויים הבליסטיים שהיא עורכת בשנה האחרונה


(בוידאו: תיעוד איראני מפוברק של ניסוי בליסטי שהצליח)

בצל המתיחות מול חיזבאללה בלבנון והמשך המערכה נגד ההתבססות האיראנית בסוריה מפרסם היום עיתון גרמני דו"ח ממנו עולה כי איראן הגדילה משמעותית את כמות הניסויים הבליסטיים שהיא עורכת בשנה האחרונה.

ע"פ הדיווח, מדובר בטילים לטווח שנאסר על איראן במסגרת הסכם הגרעין שחתמה, הסכם גרעין ממנו פרשה ארה"ב אך לא אירופה.

כזכור, לפני כשנה התברר כי סרטון שהפיצה הטלוויזיה הממלכתית באיראן שבו נראה שיגור מוצלח של טיל בליסטי חדיש – הוא זיוף. על פי דיווח ב'פוקס', גורמים רשמיים בממשל האמריקני אישרו כי הסרטון הוא למעשה סרטון ישן שתיעד ניסוי בליסטי אחר שכשל.

על פי הגורמים, איראן מעולם לא הצליחה לשגר טיל בליסטי בהצלחה. לפני כשנה ערכה איראן מצעד צבאי ברחובות טהרן שבו הוצג לראווה הטיל החדש עליו נאמר כי הטווח שלו הוא כ-2,000 ק"מ וכי הוא יכול לשאת מספר סוגים של ראשי נפץ. מספר ימים לאחר המצעד שוחרר הסרטון בו נטען כי בוצע ניסוי מוצלח, אך כאמור, הממשל האמריקני מטיל ספק באמינות הסרטון.

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה באיראן אמר לסוכנות הידיעות הממלכתית כי הטיל "חורמשאר" מסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים ולשאת כמה ראשי נפץ. עם זאת, אחד הגורמים טען כי הטווחים של הטיל שנראה בסרטון קצרים בהרבה. "אני לא יודע מדוע האיראנים משקרים לגבי הטווחים, אולי כדי שהאירופים לא יתרגזו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ובנימין זאב יטרף
ודן גור אריה
כי ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך להצילך ולתת אויביך לפניך
כי ה' אלוקיך עימך המעלך מארץ מצרים
כי זה ההתנהלות הטבעית של עם ישראל במלחמות מול אוייבינו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו