שקד: "נאשר את חוק הגיוס בתמיכת החרדים או בתמיכת ליברמן ולפיד"

שרת המשפטים: "אם יפקע החוק, לא יגייסו בני ישיבות". השר בנט: "ראוי לחוקק את חוק הגיוס לפני ה-15 לינואר, אבל גם אם לא נצליח, לא צריך להתרגש ולא לפרק ממשלה על הנושא הזה". סגן שר הביטחון: "אני חושב שזה טעות לא לאשר את החוק גיוס"

שרת המשפטים, איילת שקד, התייחס הבוקר בראיון ל'קול חי' לסאגת חוק הגיוס ואמרה כי, "אפשר לאשר את חוק הגיוס בתמיכת החרדים או בתמיכת ליברמן ולפיד. הכל בידי החרדים. אם יפקע החוק – יחול חוק גיוס חובה על כולם. אבל לא יגייסו בני ישיבות, כמו שהיה בפעם הקודמת".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט התייחס לחוק בראיון ל'קו ברמה' ואמר כי "ראוי לחוקק את חוק הגיוס לפני ה-15 לינואר, אבל גם אם לא נצליח, יום אחר כך לא תתרחש שום דרמה וטנקים לא יכנסו לבני ברק. לא צריך להתרגש ולא לפרק ממשלה על הנושא הזה".

השר נפתלי בנט התייחס גם למצב הביטחוני ואמר כי, "איבדנו את ההתרעה מול הטרור, כיום משתלם להיות מחבל כי מקבלים קצבאות ולא הורסים את ביתם. בדיוק מהסיבה הזאת דרשתי את תיק הבטחון. נתניהו לקח את זה על עצמו, הוא חייב להחזיר את ההרתעה".

בנט התייחס גם לסערת מינוי סגרן ראש העיר בחיפה ואמר כי, "אסור להיות בקואליציה עם סגן ראש עיר תומך טרור. הוריתי לנציגי הבית היהודי לפעול להדחתו באופן מיידית. במידה ולא יודח, אמרתי להם שאי אפשר לשבת יחד איתו בקואליציה".

סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן הבית היהודי אמר אמש בראיון ל'קול חי' כי "יעדי הגיוס נקבעו בחוק, אני חושב שזה טעות לא לאשר את החוק גיוס, זה מאזן שכל מי שרוצה ללמוד יכול להמשיך ללמוד. יש רצון להשלים את החקיקה הצעת חוק יותר טובה לא נקבל וחבל להגרר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו