שלושת המנהיגים הערב. צילום: קובי גדעון/לע"מ

פסגה משלושת: נתניהו יארח מחר את נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון

ראש הממשלה יארח מחר לפסגה מדינית את נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון במערך הסייבר הלאומי בבאר שבע ובפארק קרסו למדע. בין היתר ידונו המנהיגים בתוכנית להנחת צינור הגז מישראל לאירופה, ובשיתופי פעולה נוספים בין המדינות

ראש הממשלה נתניהו יארח מחר בפסגה את נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס במערך הסייבר הלאומי בבאר שבע ובפארק קרסו למדע. הפסגה תעמוד בסימן סייבר וחדשנות.

המנהיגים ידונו בסוגיות אסטרטגיות אזוריות ביניהן התוכנית להנחת צינור הגז מישראל לאירופה ובשיתופי פעולה נוספים בין המדינות. כמו כן, יתקיימו פגישות בילטרליות בין המנהיגים ויחתמו הסכמים בתחום הגנת הסייבר, בנושאי חלל אזרחיים ובשת״פ מטאורולוגי וכן ימסרו הצהרות משותפות לתקשורת.

המנהיגים יסיירו במערך הסייבר הלאומי ובתערוכת חדשנות בה יציגו חברות ישראליות. בפסגה ישתתפו סטארטפיסטים מיוון וקפריסין שלקחו חלק בקורס חדשנות בישראל שיזם רה״מ נתניהו בפסגה הקודמת.

רה"מ אמר הבוקר בוועידת ישראל לעסקים של 'גלובס': "מחר אקיים שוב את מפגש הפסגה השנתי שלנו עם יוון וקפריסין. אנחנו רוצים להניח צינור גז מישראל, קפריסין, כריתים, יוון, איטליה ואירופה. זה הופך את ישראל לגורם בתחום האנרגיה העולמי ולפי כל הסימנים זה יכול לרוץ קדימה. הדבר הזה כמובן מעצים את היכולת המדינית שלנו, שבאותה מידה כמובן מעצימה גם את הכלכלה והצבא, שהרי הדברים קשורים זה בזה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו