צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

פיצוץ במגעים על חוק הגיוס: הח"כים החרדים הודיעו על החרמת הועדה

לטענת חברי הכנסת החרדים, יו"ר הוועדה, דודי אמסלם, לא מתאם איתם עמדות, ואין בכוונתו כלל לשנות את החוק לפי דרישותיהם. "במצב שנוצר הדיונים בוועדה עקרים וריקים מתוכן, אין חוק אחד שמגיע לכנסת ויוצא כפי שנכנס"

הקרב על חוק הגיוס החדש: ביום שלישי הקרוב אמורה להתכנס הועדה הקואליציונית המיוחדת שהוקמה לטפל בסוגיה ולגבש הסכמות שיאפשרו את חקיקת החוק כבר בשבועות הקרובים, אולם כפי שנראה כרגע מדובר בהסכמות שאינן מקובלות על הח"כים החרדים מכל הסיעות. המשמעות: אם החוק יאושר – זה יקרה רק תודות לתמיכת 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו'.

ב'ישראל היום' דווח הבוקר כי הח"כים החרדים מודיעים כעת כי הם מתכוונים להחרים את הועדה ולא להופיע בה.

לטענת הח"כים החרדים, יו"ר הוועדה, דודי אמסלם, לא מתאם איתם, ואין בכוונתו כלל לשנות את החוק לפי דרישותיהם. "עוד הם טוענים כי בדיונים שהתקיימו עד היום הושגו כמה הבנות לשינויים מינוריים בחוק, אך אמסלם הודיע לח"כים כי גם ההסכמות שהושגו לא ייכנסו בניסוח החוק", כך בדיווח.

לטענת גורם בכיר במפלגות החרדיות, "אמסלם כינס את הוועדה בלי תיאום. שמענו על זה בתקשורת. במצב שנוצר הדיונים בוועדה עקרים וריקים מתוכן, אין חוק אחד שמגיע לכנסת ויוצא כפי שנכנס. בכל חוק יש שינויים שנדרשים. אם הוא כבר מראש אומר שאין מקום לשינויים, אין למה להגיע. זה בזבוז זמן".

כאמור, המשמעות של ההתפתחות הזאת היא שהחוק יאושר רק אם 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו' יתמכו בו, אולם במקרה כזה גדלים הסיכויים שהמפלגות החרדיות יפרשו בהממשלה ויגרמו להקדמת הבחירות – ככל הנראה לשביעות רצונו של נתניהו שישמח להצטייר כפי שלא נכנע לחרדים בסוגיה הרגישה.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו