צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

דיווח: היועץ המשפטי יפרסם את החלטתו בענין נתניהו בעוד חודש

בשורות רעות לראש הממשלה: היועץ המשפטי לממשלה נחוש לפרסם את החלטותיו בתיקי נתניהו עוד לפני הבחירות. ראש הממשלה בתגובה: "לא היתה ריצת אמוק כזאת בתולדות המשפט הישראלי וספק אם בתולדות המדינות המודרניות"


(בוידאו: נתניהו ולפיד על פרסום ההחלטה של היועץ)

"היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יחליט אם להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד לפני הבחירות לכנסת": כך מדווח הבוקר בעיתון 'הארץ' מפי מקור בכיר במשרד היועץ המשפטי לממשלה.

ע"פ הדיווח, היועץ צפוי להודיע על החלטתו כבר במהלך החודש הבא. "מנדלבליט קיבל רוח גבית להכרעה בהקדם מבכירים במשרד המשפטים, לרבות קודמיו בתפקיד, שסבורים כי חובתו לפרסם את החלטתו לפני הבחירות", כך בדיווח.

בלשכת נתניהו הגיבו בחריפות לדברים ומסרו: "משהו מריח לא טוב. הזמן הממוצע להחלטה על תיקים של אנשי ציבור בפרקליטות מגמר חקירות המשטרה הוא 18 חודשים. בתיק 4000 זה לוקח פחות מ-18 ימים, או כמו שהדליף גורם בפרקליטות לברוך קרא – 'תיק בשבוע'". לא היתה ריצת אמוק כזאת בתולדות המשפט הישראלי, וספק אם בתולדות המדינות הדמוקרטיות. ברור לכל שחוסר תום הלב לא נמצא אצל ראש הממשלה נתניהו, אלא אצל מי ששוב הדליף את ההתקפה משולחת הרסן וחסרת הבסיס נגד ראש הממשלה נתניהו".

כזכור, בכנס בחיפה בסופ"ש האחרון נדרש מנדלבליט לנושא ואמר: "אנו מודעים לכובד האחריות המוטלת עלינו – אחריותנו לחתור לחקר האמת ולקבל החלטות צודקות ונכונות בתיקי החקירה שכרגע מעסיקים את כולנו. רק הראיות ידברו. אנו נמשיך לעשות זאת באופן סדור ענייני ומקצועי, ובמהירות האפשרית, מבלי להתפשר על איכות התהליך וההחלטה. אלו השיקולים היחידים אשר מנחים אותנו בהכרעות העומדות על הפרק".

ב'כאן' חדשות דווח כי פרקליט המדינה שי ניצן תומך בהגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות של שוחד ומרמה ובכך מאמץ את המלצות פרקליטות מיסוי וכלכלה. על פי הדיווח, בשלב זה תומך ניצן בהגשת כתב אישום על שוחד בתיקי נתניהו-מוזס ובזק-וואלה – המכונים 2000 ו-4000.

עוד דווח, כי בתיק 1000, תיק טובות ההנאה, תומך פרקליט המדינה באישום במרמה והפרת אמונים. מתחת לפני השטח קיים מתח גדול על רקע חשש שיהיו מי שינסו להשפיע על עמדתו של ניצן, שעוד לא פרסם רשמית את חוות דעתו, וישכנעו אותו לקבור את תיק 2000 – המוצק ביותר מכל התיקים. הראיות בתיק מוקלטות מפי שני גיבורי העסקה – מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס ונתניהו.

ב'חדשות 10' דווח כי לקראת תחילת הדיונים בתיק 2000 בשבוע הבא, גורמים בכירים במשרד המשפטים שינו את עמדתם בשבועות האחרונים בתיק זה – וסבורים כעת שמדובר בתיק שוחד מובהק. מוקדם יותר השבוע דווח כי קיימים פערים גדולים במערכת המשפט, כאשר חלק מהבכירים בפרקליטות סבורים כי יש להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד, בעוד בכירים אחרים מחזיקים בדעה כי יש לסגור את התיק.

עוד דווח כי על פי הערכות, מנדלבליט, יזמן את נתניהו לשימוע לפני הבחירות באפריל. גורם משפטי אמרכי קצב הדיונים המהיר בפרקליטות בנוגע לחקירות נתניהו עשוי להביא לכך שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יפרסם את מסקנותיו כבר בחודש פברואר – כחודשיים לפני הבחירות. היועמ"ש על פי הדיווחים צפוי להגיש כתב אישום בגין הפרת אמונים נגד ראש הממשלה בתיק 1000.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו