צילום: דוברות הבית הלבן

לקראת פסגה עם טראמפ? קים ג'ון און מבקר בסין וייפגש עם הנשיא

שליט צפון קוריאה צפוי להיפגש עם הנשיא הסיני שי ג'ינפינג. מזכיר המדינה האמריקני שיבח את מאמצי בייג'ינג לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין: "סין שותפה חשובה". הביקור מגיע על רקע התקדמות בשיחות עם ארה"ב, אך לצד איומים של קים

שליט צפון קוריאה קים ג'ון און הגיע הלילה לביקור בן שלושה ימים בסין, שבמהלכו הוא צפוי להיפגש עם הנשיא הסיני שי ג'נפינג מה שיהפוך לפגישה הרביעית בין שני המנהיגים. בבייג'ינג מקווים שהביקור יקדם את המאמצים לקיום המפגש השני בין טראמפ לקים ולהאצת תהליך פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.

הביקור, שעליו דיווחו כלי תקשורת רשמיים בשתי המדינות, מגיע ברקע המגעים המתקדמים לקיים פסגה נוספת עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בשבוע שעבר צייץ טראמפ בטוויטר, כי הוא מצפה לפגישה נוספת עם קים, והוסיף כי קים מבין שלמדינתו יש פוטנציאל כלכלי ענק.

כמו כן דווח בעיתון הקוריאני "צ'יסון אילבו", כי קים שלח "מסר מפייס" לטראמפ, ברקע הקיפאון במשא ומתן בעניין הגרעין. נוסף על כך, משרד המסחר במדינה הקוריאנית הודיע כי "הסכם הסחר החופשי והמחודש עם ארה"ב יחול ב-1 בינואר". לפי הדיווח, מפי מקור דיפלומטי, ההודעה של קים לטראמפ נשלחה ביום שישי דרך ערוץ חשאי. לא נמסר מה היה תוכן ההודעה, אך צוין כי הנושא היה על השיחות בין האמריקנים לצפון קוריאנים בנושא הגרעין.

לפני מספר ימים בלבד נשא ג'ון און נאום לכבוד השנה הלועזית החדשה בו אמר: "אשמח לפגוש את טראמפ בכל הזדמנות על מנת להשיג את מטרתנו המשותפת – פירוק המדינה מגרעין". אך הוסיף אזהרה והצהיר ש"אם הסנקציות האמריקניות והלחץ על המדינה יימשכו אני עלול לחפש נתיבים חדשים.

משרד החוץ של דרום קוריאה מסר בהצהרה כי סיאול הייתה מודעת לכוונתו של קים לבקר בסין, וכי היא מקווה שהביקור יהיה בבחינת "הישג אסטרטגי" שיוביל להשלמת פירוזה מנשק גרעיני, ולכינון שלום יציב בחצי האי הקוראני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו