Rahim Khatib / Flash 90

בלחץ ישראל? בוטל ביקורו הרשמי של איסמעיל הנייה ברוסיה

ביקורו של מנהיג חמאס במוסקבה ופגישתו עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בוטלו באופן רשמי. בארגון הטרור מסבירים שהרקע לדחיית הפגישה בין הנייה לשר החוץ הרוסי נובעת מאילוצי לו"ז, אך ככל הנראה גם ללחצי ישראל היה חלק בדחייה

הפגישה בין ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ושר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, נדחתה למועד לא ידוע. הפגישה תוכננה לפני כשבועיים והייתה אמורה להתקיים במוסקבה ב-15 לינואר. בחמאס נימקו את הדחייה בכך שלברוב עסוק מדי. על פי דיווחים, בישראל פעלו כדי למנוע את הפגישה.

ב'חדשות 10' דווח כי שגריר ישראל במוסקבה גרי קורן העביר לאחרונה מחאה חריפה לבכירים רוסים על ההזמנה של הנייה למוסקבה. פקידים ישראלים בכירים אמרו כי מחאה דומה הועברה גם לשגרירות רוסיה בישראל. אולם, מוסקבה דחתה את הביקורת וטענה כי ירושלים בעצמה מדברת עם חמאס.

ההזמנה של הנייה למוסקבה עלתה גם בפגישה של יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג עם לברוב שהסביר שהם מזמינים את הנייה כדי למנוע התדרדרות נוספת בעזה. הרצוג השיב ללברוב שיגיד להנייה ש"הוא לא יכול להחזיק את המקל משני קצותיו. מצד אחד לעשות הסדרה בעזה ומצד שני פיגועים בגדה".

 

 

גם הרשות הפלסטינית הביעה מורת רוח על הביקור, לאחר שהסיגה את אנשיה שאחראים על פיקוח במעבר רפיח במצרים – המעבר היחיד דרכו הנייה יכול היה לצאת לרוסיה. כל עוד אין הסדרה חדשה בין חמאס למצרים ספק אם הביקור יכול היה לצאת לפועל, משום שנכון לעכשיו המצרים מאפשרים לתושבי עזה מעבר רק ממצרים לעזה, ולא מעזה למצרים.

מבחינת חמאס דחיית הפגישה היא לא סוף פסוק. בחמאס אומנם הודיעו שאחרי התייעצות בינם לבין הרוסים הוחלט לדחות את הפגישה, אך ניתן לראות בכך ניסיון לעדן את התוצאה הלא רצויה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו