צילום: מזכירות המדינה האמריקנית

פומפאו: "ארה"ב תפעל כדי לגרש כל חייל איראני מאדמת סוריה"

שר החוץ האמריקני הצהיר בקהיר כי "אנחנו מוכנים לתקוף שוב בסוריה אם נידרש". לדבריו, "ארצות הברית תומכת לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול האיום האיראני". פומפאו ציין גם את השיפור במצבה המדיני של ישראל בעולם הערבי

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, נאם היום (חמישי) באוניברסיטה האמריקנית בקהיר, זאת במסגרת ביקורו במזרח התיכון. "מוכנים לתקוף שוב בסוריה אם נידרש" הצהיר והתחייב גם כי "ארה"ב תפעל כדי לגרש כל חייל איראני מאדמת סוריה". עוד הוסיף כי, "ארצות הברית תומכת לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול האיום האיראני".

פומפאו תקף את הנשיא הקודם ברק אובמה ואת מדיניות ממשלו במזרח התיכון. לדבריו, הממשל הקודם התעלם מהתעצמות חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, והמעיט בערך האיסלאם הקיצוני. "בלבנון, נוכחותו של חיזבאללה גדולה. אבל ארה"ב לא תקבל את זה כסטטוס קוו", הוא אמר. הוא הוסיף כי המדיניות "השגויה" של הממשל הקודם פגעה במעמדה של ארה"ב באזור, הזיקה לבעלות בריתה וחיזקה את איראן.

"כשארה"ב נסוגה, הכאוס חוגג. תמיד היינו כוח משחרר, לא כוח כובש במזרח התיכון", הוא אמר. "אם יופיעו איומים חדשים, נמשיך לתקוף באזור". פומפאו התייחס גם לנוכחות הכוחות האיראניים בסוריה, ואמר כי יש להיאבק בטהרן ולא לקיים איתה קשרים. "נשתמש בדיפלומטיה ונפעל בשיתוף עם בעלות בריתנו כדי לסלק את השלוחות האיראניות מסוריה", הוא הוסיף.

גם איראן קיבלה חלק משמעותי בנאום המדיניות של פומפאו. "חידשנו את הסנקציות שאסור היה לבטל. מצרים, עומאן, ירדן, איחוד האמירויות וסעודיה משתפות איתנו פעולה בהטלת הסנקציות נגד איראן", אמר. "מצפים מהאומות לשתף פעולה ולמנוע את מסע ההרס האיראני והתמיכה של איראן בטרור". מזכיר המדינה האמריקני הבהיר כי הקמפיין הצבאי של מדינתו בסוריה ימשיך כל עוד משמרות המהפכה האיראניים ימשיכו לפעול.

פומפאו ציין גם את השיפור במצבה המדיני של ישראל בעולם הערבי: "מי היה מאמין שמנהיג ישראלי יבקר בעומאן, ההמנון הישראלי נוגן באיחוד האמירויות. לראשונה ספורטאים ישראלים מתחרים בעולם הערבי".

הנציג האמריקני הבכיר גם הודה לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, על מאבקו בדאעש בחצי האי סיני ועל הקו התקיף אותו הוא מוביל מאז עלה לשלטון. לדבריו, "אני מודה לסיסי על האומץ שהפגין בהוקעת האסלאם הקיצוני".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו