בתגובה לירי הרקטה: חיל האוויר תקף תשתיות תת קרקעיות של חמאס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו שתי תשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לשיגור שבוצע משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל אמש. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה", נמסר

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי "תשתיות תת קרקעיות" של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה בעקבות ירי הרקטה לעבר עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי המטוסים "תקפו שתי תשתיות תת קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לשיגור משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הערב". בצה"ל אמרו כי "חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה".

על פי הדיווחים הפלסטינים, מטוסי F16 וכן כטב"מים תקפו מספר יעדים בהם במוצב אל-קאדסיה שבצפון הרצועה, מוצב ירמוכ שבמזרח חאן יונס, יעדים ממזרח לשכונת תופאח בעיר עזה וכן במוצב אל-קאדסיה שבצפון הרצועה. כמו כן, הותקפה גם הנקודה ממנה שוגרו הרקטות לשטח ישראל מוקדם יותר היום.

אזעקת צבע אדום נשמעה מוקדם יותר הערב במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. נפילה אחת זוהתה מחוץ ליישוב בשדות נגב, התושבים התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים. אין נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח על אזעקה במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל".

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן, אמר בתגובה לירי כי ״לפני שניכנס שוב לתקופה של טרור מזדמן הכולל טיפטופי ירי, בלוני תבערה ועוד מבית היוצר של חמאס, זה הזמן לעצור את הטרור ולהגיב.״ עידאן הוסיף ״כפי שהגיב צה״ל בשבוע שעבר, יש להגיב גם הפעם, ובחומרה רבה יותר. הגיע הזמן לפעול נגד ראשי חמאס ולבטל את העברת הכסף הקטארי, שאמור לעבור בשבוע הבא".

חבר הכנסת חיים ילין ("יש עתיד"), לשעבר ראש מועצה האזורית אשכול, תקף את ראש הממשלה נתניהו ואת השרים בשל האירועים. "אם ככה היו מגיבים על הבלון הראשון לא היינו מגיעים למצב הזה שנגרר תשעה חודשים", אמר, "שעון החול של הבחירות והכישלון של בנימין נתניהו, ראש הממשלה ושר הביטחון, מול עזה והטרור של חמאס מהדהדים ולוחצים אותו. מה שהוא לא עשה בתשעה חודשים הוא מנסה לעשות כעת בקמפיין הבחירות. דין עפיפון כדין קסאם, כך היה צריך להיות מהיום הראשון".

בחדשות '0404' צוטט גורם צבאי שמעריך כי ירי הרקטות וההתפרעויות על הגדר יביאו בקרוב לעימות עם חמאס. ״חמאס כבר לא הולך בין הטיפות – הוא שופך את כל הדלי עם המים. ההתפרעויות על הגדר גדלות משבוע לשבוע וטפטוף הרקטות מורגש ביישובי העוטף״. לדבריו, ״אני מעריך ‫שעימות בקרוב עם חמאס הוא בלתי נמנע״‬, אמר הגורם וסיכם: ״סבב לחימה נוסף הוא עניין של זמן, ממש לא הרבה זמן״.

בדיווחים פלסטיניים נטען כי הירי הערב לעבר ישראל בוצע בעקבות מותה של אחת המפגינות אתמול מירי כוחות צה"ל, במסגרת ההפגנות על הגדר. אתמול הפגינו כ-13,000 פלסטינים בגבול הרצועה, כבכול יום שישי. המפגינים התפרעו, השליכו מטענים ורימונים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. חייל צה"ל נפצע קל מאבן שהושלכה לעברו ופונה לקבלת טיפול רפואי. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי באש חיה. בתגובה לאירועים האלימים, כלי טיס של צה"ל תקפו עמדות של ארגון חמאס.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שאחד משרים הטפשים של הליכוד אמר שפחות חשוב ומעניין דרום ועוטף עזה כמרכז ותל אביב
מילא נתניהו נגד העניים והאם גם גם החלשים כחול ודם המרכז אדום?

מה יהיה הסוף????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו