Yonatan Sindel/Flash90

הותר לפרסום: מחבל תכנן להתנקש בחייו של ח"כ אורן חזן

הותר לפרסום כי אח בבית חולים בירושלים, נעצר בחודש שעבר בחשד שתכנן להתנקש בחייו של חבר הכנסת אורן חזן וכן לבצע פיגועים נגד אישי מציבור נוספים. בעקבות המידע הוחלט להרחיב האבטחה ח"כ חזן. חזן: "לא מופתע ולא מתרגש"

הותר לפרסום כי בחודש שעבר עצרו שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל תושב נצרת, אח מוסמך העובד באחד מבתי החולים בירושלים, בחשד שתכנן להתנקש בחייו של חבר הכנסת אורן חזן וכן לבצע פיגועים נגד אישי מציבור נוספים, כל דווח ב'מעריב'.

ראשיתה של החקירה במידע שמסרה אימו של החשוד, אך מוסמך באחד מבתי החולים בירושלים, שנחשפה לתוכנית אותה הכין ורקם בנה ועל פיה בכוונתו לפגוע בח"כ חזן ולגרום למותו. בעקבות המידע הגיעו שוטרים ואנשי שב"כ לביתה של האם, והיא סיפרה כי בעת שניקתה את הבית, הבחינה במסמכים ובתוכנית החיסול אותה יזם בנה. בבדיקה של חוקרים עלה כי החשוד סימן כמטרה גם אישי ציבור נוספים, בהם התכוון לפגוע.

בעקבות אותו מידע, נעצר החשוד, ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט, עד שבשלב מסוים טען שהוא סובל מבעיות נפשיות ובית המשפט הורה על אשפוזו בכפייה. עתה נערכת התביעה להגשת כתב אישום נגד החשוד, המיוצג ע"י עו"ד אורי קורב. החקירה הסמויה התנהלה תחת מעטה של חיסיון ושל צו איסור פרסום ורק היום (ראשון) התיר בית המשפט לפרסם אותה.

בעקבות המידע והממצאים שעלו מהחקירה, הוחלט כבר בראשיתה ע"י השב"כ והמשטרה להרחיב את סל האבטחה סביב ח"כ חזן. הבוקר אמר ח"כ חזן בראיון ל'גלי ישראלי כי, ״אני אישיות שמנסים לפגוע בחייה, קצין הכנסת אסר עלי לטוס לטורקיה. יש צו איסור פרסום על הפרשה אבל אני יכול לומר לך שיש אדם שעצור בחודש האחרון בחשד שתכנן לרצוח אותי״.

ח"כ חזן אמר הערב לאחר שהפרטים הותרו לפרסום כי, "אני לא מופתע וגם לא מתרגש. יש פה כוונה רצינית שנרקמה לחיסולי, זה לא משחק ולא בדיחה. העובדה שנערכים לכתב אישום היא עדות חיה לרצינות כוונותיו של החשוד וזה המחיר כנראה שצריך לשלם איש ציבור שאומר את האמת בכל מקום ובכל עת. זה לא המקרה הראשון שאני מוצב כמטרה לחיסול. גם החמאס וגם פתח סימנו אותי למטרה לפגיעה בעקבות התבטאויות שלי ובעקבות עלייתי לאוטובוס של מחבל. אתם יכולים להיות רגועים. אני סומך על כוחות הביטחון ואמשיך לעשות עבודתי נאמנה. לא אירתע מאיום כזה או אחר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו