רוצים שהם יאכלו בריא? קציצות טונה מלאות בחלבון לילדים ואתם מסודרים

מתכון לקציצות טונה אפויות, קלות להכנה וטעימות לילדים

כל הורה היה רוצה שהילדים יאכלו אוכל יותר מגוון ויותר בריא. לעיתים זה נדמה כמו משימה בלתי אפשרית – יש ילדים שבשום פנים ואופן לא מוכנים לאכול בשר שאיננו בצורה של שניצל או נקניקיה, יש ילדים שבשום אופן לא מוכנים להתקרב לדגים. אבל מה, כמעט כל הילדים שאנו מכירים אוהבים או לפחות מחבבים קציצות. אז מדוע לא לנצל את העובדה הזאת ולהכין להם קציצות, אבל קצת אחרת? אם גם לילדים שלכם לא יזיק לגוון קצת את האוכל, נסו להכין עבורם קציצות טונה לילדים. הן די פשוטות להכנה (ויש אומרים אפילו פשוטות מאוד). הן מאוד בריאות ויש בהן ערכים תזונתיים מעולים. והן גם הולכות נהדר עם כל מיני סוגים של תוספות שהילדים אוהבים.

למרות שאין זה דבר חדש, תמיד כדאי להזכיר שהמומחים והתזונאים ממליצים שלא לצרוך בשר יום יום. קציצות טונה לילדים, יכולות להיות טובות גם עבור הנערים המתבגרים ואפילו בשביל המבוגרים, ומאפשרות לוותר מפעם לפעם על הבשר ולקבל יופי של ערכים תזונתיים.

אילו ערכים תזונתיים יקבלו הילדים שלכם כאשר הם נהנים מארוחה של קציצות טונה לילדים? קודם כל חלבון, הרבה מאוד חלבון. טונה הינו דג גדול, דג ים בעל תכולת חלבון גבוהה מאוד. מכיוון שכך, טונה יכולה להחליף בלב שלם מזונות אחרים שמצטיינים בהרבה חלבון, כגון בשר או ביצים וזה מספיק כדי להוות ארוחה מלאה מבחינה זו. בנוסף, מדובר בדג שאיננו שמן ומאידך יש בו חומצות שומן בריאות, התורמות להתפתחות המוח.

מתכון לקציצות טונה אפויות, קלות להכנה וטעימות לילדים:

את המתכון המובא כאן, ניתן להכין בשתי צורות, לבחירה: את הקציצות אפשר לטגן בשמן או לאפות בתנור. קציצות בתנור הן, מטבע הדברים, יותר דיאטטיות ונחשבות לעוד יותר בריאות.

כדי להכין קציצות טונה לילדים תצטרכו קופסה של שימורי טונה. בנוסף, יש צורך בפירורי לחם, ביצה, מלח ופלפל. כדי להוסיף מתיקות וצבע, ניתן להוסיף רסק עגבניות וגם מעט סוכר. אפשרות אחרת היא להשתמש בקטשופ ומעט דבש או סילאן.

אופן ההכנה פשוט להפליא. את כל המרכיבים הללו מכניסים לתוך קערה ומערבבים היטב. מהתערובת האחידה יוצרים קציצות בגודל שהילדים אוהבים. את הקציצות מניחים על גבי תבנית שרופדה בנייר אפיה (כדי שלא יידבק). את הקציצות נכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. כעת יש לאפות בתנור למשך 10 דקות ואז הופכים את הקציצות לצורך אפיה של הצד השני במשך פרק זמן דומה. יש להמתין עד שהקציצות מקבלות צבע זהוב ויפה.

מוגש מאת סטארקיסט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו