נדב ארגמן | צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

אחרי דבריו של יו"ר השב"כ: סין דורשת הבהרות מישראל

בעקבות פרסום דבריו של יו"ר השב"כ נדב ארגמן בנוגע להשקעות סיניות בישראל והתבטאויות של בכירים ישראלים נוספים, בסין דורשים הבהרות ומבקשים לדעת האם יש שינוי מדיניות כלפיהם • דיפלומטים ישראלים מנסים להרגיע את המצב

לאחר שורת התבטאויות של בכירים ישראלים, סין ביקשה לאחרונה הבהרות מישראל בעקבות אזהרות גורמים ישראלים מפני הידוק היחסים עם סין, במיוחד דבריו של ראש השב"כ נדב ארגמן כפי שפורסמו ב'חדשות 13', כך פורסם הערב בערוץ זה.

על פי פקיד ישראלי בכיר שמעורה בסוגיה, המסר הועבר בשתי דרכים: הראשונה ע"י שגריר סין בישראל שהעביר את הדברים לבכירים במשרד וכן באמצעות גורמים במשרד החוץ הסיני שהעבירו את המסר לדיפלומטים בשגרירות ישראל בבייג'ינג.

על פי הפרסום ב'ערוץ 13', לטענת הפקיד הישראלי, הסינים מוטרדים מדברי ראש השב"כ שהזהיר מהשקעות סיניות בישראל ומדבריו של שגריר ישראל בסין לשעבר, מתן וילנאי, שקרא לבטל את המכרז לבניית הנמל החדש בחיפה בו זכתה חברה סינית, כשלדברי אותו פקיד וילנאי בעבר היה אחד התומכים במעורבות הסינית בבניית הנמל.

סוגיה נוספת שעוררה את חוסר שביעות רצונם של הסינים אי הכאף וונה להקים מנגנון ממשלתי ישראלי לפיקוח על השקעות מסין, כשלדברי אותו פקיד הסינים ביקשו הבהרות לגבי התבטאויות ומהלכים אלו, כשהם תוהים האם בישראל הוחלט לשנות מדיניות כלפי סין.

על פי הפרסום ולדברי הפקיד הבכיר, אנשי משרד החוץ בירושלים והדיפלומטים בשגרירות ישראל בבייג'ינג ניסו להרגיע את המצב.

לפני שבועיים פורסם ב'חדשות 13' כי יו"ר השב"כ נדב ארגמן הזהיר בהרצאה סגורה באוניברסיטת תל אביב, כי ההשקעות המסיביות של חברות סיניות בישראל עלולות להוות סכנה לביטחון המדינה ואף הוסיף, כי נחוצה חקיקה שתפקח על ההשקעות הסיניות בישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו