צילומים: פלאש 90

פאניקה? בניגוד לחוק: הליכוד מממן קמפיין אנונימי לאיחוד בין מפלגות הימין

"איחוד או שהגוש אבוד": בעיתונות הדתית-לאומית מופיע בסופ"ש קמפיין הקורא לאיחוד בין מפלגות הימין הקטנות. מי שמממנת את הקמפיין היא מפלגת הליכוד, זאת למרות שהמודעות מתפרסמות באופן אנונימי - דבר המנוגד לחוק תעמולת הבחירות

בצל הסקרים המדאיגים המצביעים על היתכנות ל"קטסטרופה פוליטית" לגוש הימין בדמות הישארותן של 6 מפלגות ימין מחוץ לכנסת הבאה, ראש הממשלה מגביר את המאמצים ליצירת חיבורים ואיחודים בין מפלגות הימין הקטנות.

כך לדוגמא, בסוף השבוע מתפרסם בכלי התקשורת המזוהים עם הציונות הדתית קמפיין נרחב הקורא לאיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה לישראל. "איחוד או שהגוש אבוד", מתריעות המודעות בהן מופיעים ראשי המפלגות הללו.

הקמפיין מתפרסם באופן אנונימי, אך תחקיר של העיתונאי אריה יואלי באתר 'סרוגים' מגלה שמי שמממנת את הקמפיין היא מפלגת הליכוד. "כפי שניתן לראות המודעות אינן חתומות על ידי גורם כלשהו גם הבאנרים באתרי המגזר מפנים לדף נחיתה שאיננו מפרט את זהות המזמין. בשיחה עם בעלי חברת דיגיטל-אקספרס אליה מפנה דף הנחיתה הוא סרב לומר מי מזמין המודעה", מציין יואלי.

לטענתו, "בפרסום האנונימי, עובר לכאורה הליכוד על חוק תעמולת הבחירות כשהוא מפרסם מודעות שאינן חתומות על ידו. לפי חוק התעמולה, חייבת כל מפלגה להזדהות בפרסום בעיתונות. מעבר לחוק התעמולה, ישנה סוגיית מימון הבחירות, מודעה שאינה חתומה אינה "נכנסת" לתקציב ההוצאות של המפלגה, שמוגבל בתקרה מקסימלית. הפרות מסוג זה גוררות קנסות כבדים מטעם מבקר המדינה".

בליכוד סירבו להתייחס לפרסום.

כזכור, לאחר בחירתו של הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את הרב רפי פרץ על בחירתו ליו״ר הבית היהודי. ראש הממשלה נתניהו קורא לבית היהודי לפעול על מנת להתאחד עם ״האיחוד הלאומי״ ו״עוצמה לישראל״ כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל".

סמוטריץ בחר להחזיר את הכדור למגרש של נתניהו וכתב: "רה"מ נתניהו צודק. הימין חייב להתחבר ולא לאבד אף קול. אני קורא לו לשלב את עוצמה יהודית כבלוק טכני בליכוד. זה הרבה יותר מתאים לתרבות הפוליטית ולכיוון שקיים ממילא בליכוד (מצחי הנגבי ועד אורן חזן) והמקומות שרה"מ מבקש מחר לשריין בליכוד מתאימים לכך. אדוני רה"מ, ברוך אומר ועושה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אותו דבר הוא גם אמר לדרעי. שכל החרדים יתאחדו למפלגה אחת. ככה יהיה להם יותר כח. .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו