מי המליץ למקלב לקחת את ועדת המדע ואיפה גפני חגג בכנסת ה-19? • צפו

בצל משבר המכון הוולקני - יו"ר ועדת הכספים משה גפני ויו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה אורי מקלב קיימו סיור משותף במכון והשניים חשפו את מה שהוביל את מקלב לקחת את ועדת המדע, למה שקלו לבטל את הביקור שלדברי גפני הוא "תופעה משונה"

אמש ביקרו במכון וולקני חה"כ ויו"ר וועדת הכספים משה גפני וחה"כ ויו"ר וועדת המדע, אורי מקלב, במהלך חילופי הדברים בישיבה עם בכירי המכון חשף מקלב כי מי שהמליץ לו לקחת את ועדת המדע היה לו אחר מגפני, שסיפר כי חגג בוועדות בכנסת ה-19 כשיהדות התורה הייתה באופוזיציה והתרשם שוועדת המדע היא משמעותית לסיוע לכלל ולפרט. צפו בתיעוד שהגיע לידי JDN

בתיעוד נוסף אומר גפני כי "זה לא פשוט ששני חברים מאותה מפלגה מגיעים יחד בשיתוף פעולה". צפו.

במהלך הביקור, נחשפו גפני ומקלב למחקרים החדשניים ולטכנולוגיות המתקדמות בתחומים: הנדסה חקלאית ורובוטיקה בחקלאות, פריצות דרך בתחום הקנאביס הרפואי, זנים חדשים של תותים והדרים ושיטות להארכת חיי מדף של יבולים חקלאיים.

חוקרי המכון ערכו הדגמות לפיתוחים שונים והסבירו את התרומה של כל ענף מחקר לקידום היצוא המקומי של מדינת ישראל ולתל"ג שלה. פרופ' אלי פיינרמן, ראש מכון וולקני: "אני מודה לחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב על פעולתם הנמרצת למען מכון וולקני ועל העזרה שהעניקו לנו בחודשים האחרונים. אני מקווה שנמשיך לפעול ביחד לקידום המחקר והחקלאות בישראל".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "מכון וולקני עוסק בפעולות מחקר בחקלאות שהתרומה שלהן היא רבה מאד. המכון נקלע למצוקה תקציבית בעקבות קיצוץ של משרד האוצר. הגעתי הנה אחרי שוועדת הכספים דנה הרבה בעניין הזה כדי לראות מקרוב את הפעילות הברוכה ולהתרשם מהצורך של המשך פעילות המכון."

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "אנו מודעים לחשיבות הגדולה שקיימת במכון זה בתרומתו למחקר ולכן מוטלת עלינו האחריות והזכות לעזור למכון ולעמוד לימינו בתקופה קשה זו בה קיימים ניסיונות לפגוע במחקר, בחוקרים ובמכון עצמו. אנו מקווים שנצליח להמשיך לעמוד לצדו של המכון כך שימשיך להתבסס באמצעות קבלת תקציבים נוספים וחיזוק מעמדו למען כלל תושבי ישראל."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו