צילום: פלאש 90

אייכלר: "מוטרד שאנשי ציבור צריכים לחשוש מלסייע לאזרחים" • צפו

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר אמר אתמול במועצת הקהילות כי "אי אפשר לקיים את אגודת ישראל מבלי להעמיד נציג לכל קהילה וקהילה. אין לנו מאה חברי כנסת, אבל יש לנו ברוך השם מאה ועשרים נציגי קהילות שכל אחד מהם הוא שליח ציבור"

בדברים שנשא בני ועידת מועצת הקהילות חיזק ח"כ הרב ישראל את ידיו של שלוחא דרבנן סגן השר הרב יעקב ליצמן ותקף את הרדיפה השלטונית נגד שליחי ציבור: "כיו"ר הוועדה לפניות הציבור אני מוטרד מכך שאנשי ציבור צריכים לחשוש מלסייע לאזרחים לקבל את זכויות האדם שמגיעות להם. בדרך זו אנחנו נגיע למצב של סדום ועמורה, ויתכן שזו באמת הכוונה שלהם. לא יעלה על הדעת שאיש ציבור, שנשלח כדי לסייע לאדם במצוקה, יצטרך לחשוש מלעשות זאת".

לאחר מכן עבר לדבר בשבח מועצת הקהילות והתכניות לעתיד: "אני רואה את מועצת הקהילות שמתכנסת היום ורואה את התגשמות דבריו של הרבי מבעלזא שהורה לעשות כן. כבר כתבי ודיברתי על כך בכל במה אפשרית. אמרתי שאי אפשר לקיים את אגודת ישראל מבלי להעמיד נציג לכל קהילה וקהילה. אין לנו מאה חברי כנסת, אבל יש לנו ברוך השם מאה ועשרים נציגי קהילות שכל אחד מהם הוא שליח ציבור. אני ממש שמח לראות את זה. לא האמנתי שזה יצליח כל כך. כל מה שאמרו היום החברים פה הם דברי טעם שיש ליישם אותם. מועצת הקהילות צריכה לקחת ברצינות את הדברים שעלו כאן בנושא הגיוס והדיור ולהביא אותם בפני מועצת גדולי התורה".

"אני רוצה לברך את ידידי הרב חנוך זייברט שהצליח בזמן כה קצר לעמוד במשימה שהטילו עליו ולקהים את מועצת הקהילות. עכשיו זה הזמן להוכיח שלא עשינו זאת רק בשביל בחירות, למרות שבחירות הן דבר חשוב מאוד. בלי בחירות לא יהיה לנו ייצוג, ובלי ייצוג אין זכויות אדם לחרדי במדינת ישראל. ובכל זאת, המבחן האמיתי יהיה אחרי הבחירות".

בהמשך הציע להקים מועצות משנה לפי קטגוריות שונות: "אני מציע למועצת הקהילות תתכנס אחת לחודש או חודשיים, ובמקומות שונים כפי שהוצע. מלבד זאת אני מציע לכנס מועצות לנושאים ייחודיים. מועצת חינוך, מועצת כלכלה, מועצת דיור ושאר הנושאים שיש על הפרק. יש אנשים מומחים לכל דבר ועניין. אל תצפו לשבחים והכרת הטוב. רק תצפו לברכת השם. כי כל העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקדוש ברוך הוא ישלם שכרם."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לעזור חייבים

לשקר אסור

לעזור מותר, אייכלר. לפעול בניגוד לחוק כדי להגן על פדופילים – אסור. מובן לך? תתבייש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו