הרב דוידוביץ | צילום: פלאש 90

התקיפה בבואנוס איירס: נשיא ארגנטינה גינה את תקיפת הרב הראשי

נשיא ארגנטינה גינה את תקיפת רבה הראשי של ארגנטינה וכתב, כי "אנו תומכים בהמשך החקירה על מנת למצוא את האחראים למעשה" • במקביל נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח עם הרב דוידוביץ, דרש בשלומו והביע דאגה לביטחון הקהילה היהודית

אחרי שהרב הראשי בארגנטינה, הרב הרב גבריאל דוידוביץ הותקף במהלך הלילה בביתו ונפצע קשה, נשיא ארגנטינה מאורסיו מאקרי גינה את התקיפה וכתב, כי "אנו מלווים את הרב בתהליך ההתאוששות ותומכים בהמשך החקירה על מנת למצוא את האחראים למעשה".

במקביל, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שוחח במהלך היום עם הרב הראשי שהותקף ואמר: "התקשרתי לדרוש בשלומך, ולהביע דאגה לביטחון הקהילה היהודית הגדולה כל כך שאתה מנהיג".

"מדינת ישראל תעשה כל שיידרש כדי להגן על כל יהודי בכל מקום שבו בחר לחיות. ננקוט בכל האמצעים כדי להרחיק מעלינו כל סכנה. לא נאפשר למבקשי רעתנו לרדוף אותנו", הוסיף ריבלין ואמר, "אנו סומכים עליך שתתחזק ותשוב לתפקידיך המרובים כרב קהילתך, ושולחים לך חיבוק אמיץ מעם ישראל כולו".

כזכור, כנופיית פורעים פרצה הלילה (שעון ישראל) לביתו של הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ, ותקפה אותו באלימות רבה, תוך השמעת דברי נאצה כלפי הרב והקהילה היהודית, כשאף קשרו את רעיית הרב ושדדו מהבית חפצים יקרי ערך.

נשיא ארגון הקהילות היהודיות בארגנטינה חורחה קנובלוויץ, אמר לאחר האירוע כי אין ספק שמדובר באירוע אנטישמי "הם ידעו בדיוק בשביל מה הם הגיעו. הם לא באו לשם כדי לגנוב, הם הגיעו כדי לתקוף, אמר קנובלוויץ והסביר, כי "כשזה שוד הם מאיימים עליך והם לא ישר מכים בכזאת אכזריות. הפעם, מיד כשנכנסו הם זיהו את הרב ואמרו לו: 'אנחנו יודעים מי אתה. אתה הרב של הקהילה'. זה אומר שזה לא תקיפה מקרית אלא שהיא ממניעים אנטישמיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו