צילום: דוברות הבית הלבן

בפתיחת פסגת האנוי: טראמפ וקים בהצהרות ידידותיות

מנהיגי ארצות הברית וצפון קוריאה נועדים כעת בפעם השניה בתוך שנה. בהמשך צפויים להצטרף לפגישה גם הצוותים שמלווים את המנהיגים. בתחילת הפגישה מסרו השניים הצהרות לתקשורת בהן הרעיפו שבחים זה על זה. מתעדכן

בהאנוי, בירת ויטנאם, נועדים בשעה נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און. הפגישה נערכת ב-4 עיניים, ובהמשך צפויים להצטרף אליה גם הפמליות של 2 המנהיגים.

בפתח הפגישה מסרו השניים הצהרות לתקשורת. הנשיא טראמפ אמר: "הפסגה הראשונה היתה מוצלחת וזו הנוכחית תהיה טובה אפילו יותר. קיימת התקדמות גדולה ביותר ביחסים ביננו".

קים ג'ונג און אמר: "עברו 251 ימים מאז הפגישה הראשונה, למרות החשדנות התגברנו על הרבה מכשולים….אני בטוח ואעשה את המיטב כדי שיהיו תוצאות חיוביות למשא ומתן".

מוקדם יותר, בדרכו למדינה צייץ טראמפ: "ויטנאם משגשגת. קוריאה הצפונית גם תשגשג אם תתפרק מנשקה הגרעיני. זו הזדמנות גדולה עבור ידידי קים ג'ונג און. בקרוב נדע".

הפסגה הנוכחית מתקיימת חצי שנה לאחר פסגת סינגפור. הרקע כאמור: המשך המו"מ על פירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני.

בבית הלבן חוזרים ומבהירים כי בכפוף למדיניות עד כה, הסנקציות האמריקניות על צפון קוריאה יימשכו במלואן כל עוד לא תושג הסכמה מלאה בין הצדדים שתתורגם לפירוק מוחלט של הנשק הגרעיני בדיקטטורה המבודדת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו