Aharon Krohn/Flash90

במחאה נגד נשות הפרובוקציה: תפילת ענק מחר בעזרת הנשים בכותל

אלפי נשים ובנות סמינרים יגיעו מחר לתפילת שחרית בכותל המערבי כמחאה נגד נשות הפרובקציה. מפלגת דגל התורה ארגנה מערך אוטובוסים שישנע את אלפי בנות הסימנרים. מקלב: "הכותל זה מקום תפילה ובקשה, לא מקום תיירות"

מחר צפוי לערוך ארגון "נשות הפרובקציה" אירוע ברחבת הכותל המערבי לציון 30 שנה להקמת התנועה. בארגון פנו לרב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שיאפשר להם שימוש במערכות הגברה במהלך האירוע.

במכתב שכתב רב הכותל שמואל רבינוביץ, בתגובה לפנייה, הודיע כי הוא מסרב לאפשר את השימוש במערכת ההגברה וכתב: "כשם ש'מנהג המקום'… הוא עבודת ה' בהפרדה בין גברים ונשים, כך גם האיסור על הובלת התפילה באמצעות חזנית; הפעלת רמקולים לתפילת נשים מנוגדת להלכה כפי שקבעו גדולים הפוסקים בכל הדורות ולא עומדת בתנאי מנהג המקום".

ב"נשות הכותל" זעמו על תגובת רב הכותל: "מדי חודש בחודשו, מתיר רב הכותל למניין התפילה ברחבת הגברים להשתמש במערכת ההגברה במקום. ברור לכל בר דעת כי ההתנגדות אינה נובעת משיקולים ענייניים, אלא משאיפה ורצון לפגוע בתפילת נשות הכותל, שאינה מתיישבת עם אמונותיו של רב הכותל".

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, תקף אמש (רביעי) בחריפות את ארגון נשות הכותל ואמר כי מטרתן, "ביזוי הקדוש והיקר לנו – אין לאפשר להם שימוש בהגברה" במכתב לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ קבע הרב הראשי כי אסור לתת לנשות הכותל להשתמש במערכת הגברה ברחבת הכותל. "תצלינה אוזניים מלשמוע על מתן אפשרות של חילול המקום ע"י הפרצה הנוראה של הפיכת המקום הקדוש למושב ליצים", כתב, "באמצעות מתן אפשרות לקבוצה הנקראת נשות הכותל שכל מטרתן הוא ביזוי הקדוש והיקר לנו, לעשות שימוש בשרותי הגברה בתוך רחבת הכותל".

 

 

ח"כ אורי מקלב תקף בגלי צהל את אירוע נשות הכותל שצפוי להתקיים מחר: "הן מארגנות תפילה בצורה שפוגעת ברוב הנמצאים פה בכותל. זה מקום תפילה ובקשה, לא מקום תיירות".

בתנועת "חזון" החליטו לקיים תפילת ראש חודש ענקית שישתתפו בה אלפי נשים, "על מנת להתפלל ולהעמיד קול ברור מול הפרובוקציה". ע"פ הוראת הרבנים, אלפי בנות הסמינרים יצאו מחר להשתתף בתפילת שחרית שיחל בשעה 6:45 בעזרת הנשים ברחבת הכותל המערבי.

בתוך כך מפלגת דגל התורה פירסמה כי מערך התחבורה הציבורית יפעל בתגבור לרווחת בנות הסימנרים.
רכבת הקלה:
הנסיעה באמצעות הרכבת הקלה עד לתחנת ככר ספרא, הליכה דר" שער יפו שיהיה מאובטח עד הכותל המערבי.
אוטובוסים אגד:
חברת אגד תתגבר את הקווים לכותל 1 קו + קו 3 במסלול הרגיל בירושלים בין השעות 6:30 – 7:30.
אוטובוסים משכונות :
מהשכונות רמות ורמת שלמה יצאו אוטובוסים פרטיים לכיוון הכותל המערבי:
• שכונת רמות אוטובוסים יצאו בשעה 6:00 מתחנת הדלק ברחוב כיסופים.
• שכונת רמת שלמה אוטובוסים יצאו בשעה 6:00 מרחוב חון איש סמוך לבית ספר קהילות יעקב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו