תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי • מעמד אדיר של סיום חצי ש"ס בחצה"ק סאטמאר

בחצר הקודש סאטמאר נערך מעמד אדיר של סיום חצי ש"ס שנערך ע"י אלפי בעלי בתים העוסקים למחייתם • המעמד התחיל בלימוד חמש שעות רצופות כשלאחמ"כ נערכה בחינה על החומר הנלמד • גלרייה מלאה מהמעמד • צילום: מערכת בחצרות

מחזה נהדר כזה לא נראה על אדמת ניו יורק עד היום, כאשר אלפי בעלי בתים העובדים קשה על מחייתם בכל יום הגיעו לחגוג את שמחת לבם בסיום חצי הש"ס בלימוד ובחינה חודשית בכתב אחרי 6 שנים לימוד בחבורת "תורתך שעשועי".

המעמד שהתחיל בשעה 1 בצהריים בסדר לימוד של 5 שעות רצופות בו ישבו אלפי חסידי סאטמר וחזרו על מסכת קידושין לקראת השעה 6 הגיע כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א ועבר בין הלומדים שעה ארוכה.

בסוף סדר הלימוד התקיימה בחינה פומבית בעל פה בו האדמו"ר שליט"א בחן כ25 בעלי בתים חשובים שנבחנו על כל מסכת קידושין גמרא רש"י לאחמ"כ נשא דברים הרב יואל איצקוביץ שליט"א, אחד מהנבחנים בבחינה הפומבית ומראשי ארגון השומרים בווילאמסבורג דברי שבת והודאה להקב"ה על שזכה לעמוד בבחינה פומבית.

אחרי תפלת מנחה ברוב עם עם האדמו"ר שליט"א כאשר לפני התיבה ניגש הרבני הנגיד ר' אברהם פנחס בערקאוויטש הי"ו נכנסו אלפי הלומדים לאולם בו התקיימה סעודת מצוה לגומרה של חצי הש"ס, את המעמד פתח היו"ר הרבני הנגיד ר' מרדכי אלעזר הירש הי"ו, לאחמ"כ נאם הרבני הנגיד ר' אברהם פנחס בערקאוויטש הי"ו, שתרם גמרות לכל אלפי הלומדים לרגל התחלת סדר נזיקין ומסכת בבא קמא, לאחמ"כ נשמע נאומו של הרה"ג ר' חיים יעקב רובין אבד"ק צעטשנוב.

ואח"כ נשא דברים הרבני הנגיד ר' מרדכי הערצוג מבעלי מפעל המזון קדם/גפן ועוד שזכה להיות בין המסיימים חצי ש"ס ולהבחן בכל חודש אחרון הנואמים רוח החיים של החבורה הרבני הנגיד ר' יצחק שווארץ בשעה 10 התפזרו אלפי הלומדים כאשר על פניהם ניכרת השמחה הגדולה על הזכיה המרוממת לסיים חצי ש"ס בתקוה לסיים את כל הש"ס בעוד כ6 שנים בעזרת ה'.

צילום: מערכת בחצרות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו