מועצות קהילות וכינוס גדולי התורה: אגודת ישראל נערכת לבחירות

באגודת ישראל מעלים הילוך לקראת הבחירות הקרבות: בשעה 15:45 יתכנסו מרנן האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה, לישיבה מיוחדת ובשעה שבע בערב יתכנסו בכירי אגודת ישראל לכנס יסוד 'מועצת הקהילות בירושלים' בהשתתפות 70 נציג קהילות

באגודת ישראל מעלים הילוך לקראת הבחירות הקרבות והערב (רביעי) יערכו שני אירועים בולטים בתנועה.

בשעה 15:45 יתכנסו מרנן האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה, לישיבה מיוחדת לקראת הבחירות בבית הוועד הפועל העולמי של התנועה ברחוב שומר הכותל בירושלים. כפי המסתמן מרנן האדמו"רים יביעו חשש מפני אפשרות של ממשלת שמד בראשות לפיד ויצאו בקריאה לציבור החרדי להצביע למפלגת יהדות התורה בלבד. כמו כן נודע כי יביעו מחאה על התרבות חילולי השבת בארץ ישראל מצד גורמים שלטוניים.

בנוסף וכפי שנחשף כאן לראשונה, תישקל האפשרות לערוך מעמד בהשתתפות עשרות מנהיגי קהילות ואדמור"ים בהיכל הארנה, על בסיס המעמד 'בהתאסף ראשי עם' שנערך בפתיחת הכנסייה הארצית של אגודת ישראל בנתניה. גורמים באגודת ישראל מספרים ש"יש מחשבה לקיים כינוס בחירות גדול לפני הבחירות אך הרעיון נמצא עדיין בשלב ראשוני של תכנון". "אין ספק" טוענים הגורמים "כי כנס בחירות ימים ספורים לפני הבחירות ייצור רושם של אחדות על הציבור מה שיכול להוביל כאמור להגדלת הכוח של הציבור החרדי בכנסת הבאה".

גורם ב'אגודת ישראל' אמר ל'JDN' כי בקרב האדמו"רים עלתה הצעה לקיים אירוע ענק לקראת הבחירות, בהשתתפות כל האדמו"רים שהשתתפו באירוע בנתניה. האפשרות לקיים את האירוע ברחובה של עיר נפסלה על ידי גדולי ישראל אך כעת נבדקת האפשרות לקיים זאת בהיכל 'ארנה' בירושלים. לדברי הגורם, כ"ק מרן האדמו"ר מגור תומך ומקדם את הרעיון.

בסיום ישיבת המועצת יעשו ראשי התנועה את דרכם לרחוב בריינדיס, שם יתכנסו בשעה שבע בערב בכירי אגודת ישראל, סגני השרים חברי הכנסת ראשי ערים וחברי מועצה לצד אנשי המנגנון המפלגתי באולמי 'בית מלכה' לכנס יסוד 'מועצת הקהילות בירושלים'. באירוע ישתתפו נציגי עשרות הקהילות שחברות בפורום האגודאי החדש שהושק בוועידה בנתניה בכדי לשתף את כלל הציבור החסידי בפעילות האגודאית. האירוע יעמוד בסימן פתיחת השורות לקהלים חדשים בתנועה הוותיקה, כשפורום זה יהווה את הבמה לחסידויות הקטנות יותר שאינם מיוצגות בכנסת ובעיריות.

לפני יומיים נערך כינוס דומה והראשון בסדרה בעיר בני ברק, שהייתה הראשונה להקים מועצת קהילות מקומית. מועצות הקהילות המקומיות פועלות תחת מועצת הקהילות הארצית שהושקה לפני כחודש באולמי 'בית ישראל' בירושלים. בשבועות הקרובים צפויות להיפתח עוד מועצות מקומיות בערים נוספות ברחבי הארץ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ובעלי המופתים תומכים בש"ס הממלכתית והחזקה הרבה יותר מאחותה יהדות התורה

חכמי ישראל תומכים אך ורק ביהדות התורה שבראשה עומדת גדולי ישראל מנהיגי הדור רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה שליט"א והם ורק הם יגידו לנו ויורו לנו מה לעשות ולא אף אחד אף אחד אחר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו