ראש הוועדה. צילום: דוברות בית המשפט

ראש הוועדה שמנע מנתניהו קבלת מימון לצוות ההגנה התפטר

השופט בדימוס, עוני חבש, שעמד בראש ועדת ההיתרים שמנעה מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל מימון מאנשי עסקים למימון הגנתו, הגיש לפני עשרה ימים מכתב התפטרות. במכתבו למבקר המדינה כתב כי: "אני נתון ללחצים פוליטיים"

יו"ר ועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה, השופט בדימוס עוני חבש, התפטר לפני שבוע מתפקידו – מאותו תפקיד רגיש במסגרתו היה שותף להחלטות הוועדה שלא להתיר לבנימין נתניהו לממן את הוצאולת הגנתו המשפטית בתיקיו הפליליים בכספי שני אנשי עסקים מקורבים. כך דווח הערב ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח של מוטי גילת השופט בדימוס חבש שלח מכתב התפטרות מנומק שהליבה שלו: "אני נתון ללחצים פוליטיים". נכון לעכשיו אין פרטים על אותם לחצים, מי עומד מאחוריהם, או מה בדיוק קרה לשופט. דובר משרד מבקר המדינה אישר את קבלת מכתב ההתפטרות לפני עשרה ימים אך סירב להוסיף פרטים.

כזכור, נתניהו ביקש מהוועדה לאשר לו לקבל מיליון דולר מאותם אנשי עסקים, אחד מהם בן דודו נתן מיליקובסקי, אולם הועדה דחתה את בקשתו פעמיים פה אחד. בהחלטותיה הסתמכה הוועדה על תקדימים ועל העובדה שמהצהרות ההון של נתניהו לומדים שהוא איש אמיד. ("אין אנו יכולים לקבל את המודל של תרומות תחילה ורק אחר כך השתתפות של מבקש התרומות בהוצאותיו… לפני שהוא פונה לבעלי הון עליו למצות את יכולותיו ממשאביו והונו העצמי…")

ביום שני הקרוב ישמעו שופטי בג"ץ את עתירת בנימין נתניהו נגד ועת ההיתרים, מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה בעניין דחיית בקשת ראש הממשלה להתיר לו לקבל מיליוני שקלים מקרוב משפחה, נתן מיליקובסקי ומאיש עסקים מחו"ל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד טריק של השמולאנים לצייר את בנימין נתניהו כמאפיונר.
שמולאנים לא שפויים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו