Yonatan Sindel/Flash90

יורים בנגמ"ש: הקמפיין האגרסיבי שאיחוד מפלגות הימין מכין לבנט

הרשימה בראשות רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' תתקוף את יו"ר הימין החדש על התעסקותו בתיק הביטחון. סמוטריץ' מכחיש ומאשים את הימין החדש: "התחילו לשחק מלוכלך". שקד: "אני מאוד מקווה שאיחוד מפלגות הימין לא יתדרדרו למחוזות האלה"

באיחוד מפלגות הימין מכינים קמפיין שימתין לשבוע האחרון לבחירות, שינסה להחזיר בכוח את נפתלי בנט לקדמת הבמה, כך דווח הבוקר ב'כאן חדשות'. הקמפיין הצפוי מגיע לאחר שבימין החדש הציבו בשבוע האחרון את איילת שקד בפרונט של הקמפיין שלהם והזיזו את בנט לאחור.

באיחוד מפלגות הימין מתכננים קמפיין שיתקוף את בנט על כך שרק תיק הביטחון עניין אותו בתקופת כהונתו כשר חינוך, על החובות שהשאיר אחריו לאחר שעזב את הבית היהודי, ועל כך שהוא משנה עמדות באופן תזזיתי – כך לפחות יטענו בקמפיין באיחוד מפלגות הימין.

לפי דיווחו של זאב קם, אם במפלגה יראו, לקראת השבוע האחרון לבחירות, שהם נמצאים בירידה ושחלק מקולות הציונות הדתית הולכים לבנט ולשקד, ישלפו את הקמפיין בשבוע האחרון ויתקפו את בנט באופן אינטנסיבי.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הכחיש בתוקף את הפרסום כשהוא מעלה צילום מסך של התכתבות עם קם: ‏"אתמול בערב גם אני וגם הדוברות הרשמית של הקמפיין הכחישו מכל וכול כוונות לקמפיין נגטיבי". הוא הוסיף כי "זו לא דרכנו", ואילו על הכתב אמר: "החליט מסיבותיו הוא כן לפרסם".

עוד טען כי "הימין החדש התחילו לשחק מלוכלך", זאת לדבריו "אחרי שלא הצליחו להביא מצביעים חילונים האסטרטגיה החדשה של נפתלי בנט היא להתקרבן ולהציג אותנו כמי שיורים בתוך הנגמ"ש. מדובר בשקר גמור. שלוש, שתים, אחת שניות עד שייצא סמס שלהם עם הפייק-ניוז הזה… לא ניגרר".

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר בראיון לערוץ 7 לפרסום ולהפצת המסרונים ואמרה כי, "אני מאוד מקווה שהבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין לא יתדרדרו למחוזות האלה", רומזת שקד למי שלהערכתה אחראי להפצה, "אתמול שלחו נגדי שני מסרונים שקריים בתפוצה מאוד רחבה. אנחנו לא נשב עם בני גנץ ולא נעבור לליכוד, הכל שקר. אני חושבת שצריך לשמור במערכת הבחירות על טוהר הבחירות".

שקד הדגישה כי אין מלחמה על קולות בין הימין החדש לאיחוד מפלגות הימין והיא מקווה ששתי המפלגות יגיעו יחדיו למספר דו ספרתי משמעותי, "אנחנו אמרנו שנקים מפלגה של חמישים אחוז דתיים חמישים אחוז חילונים ושאנחנו נביא מנדטים של ימין ודתיים ליברלים שהצביעו בעבר ליש עתיד ועלולים לעבור לגנץ. מעולם לא אמרנו שאנחנו לא נפנה לציונות הדתית".

"מעצם זה שאנחנו מקימים מפלגה של חמישים אחוז חילונים וחמישים אחוז דתיים, בוודאי שאנחנו פונים גם לציונות הדתית", מסבירה שקד. "הציונות הדתית מעולם לא הצביעה כולה לבית היהודי. הציונות הדתית היא לא שמונה מנדטים, היא הרבה יותר מזה, ואנחנו באמת מצליחים להביא אותם. אני מקווה שעד הבחירות כמות המנדטים תגדל ונצליח להביא עוד קהלים חדשים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו