צילום: פלאש 90

"זו תקלה חמורה מאוד שהקבינט לא כונס, מי שמפקד במלחמה זה הקבינט"

השר בנט: "נתניהו ראש ממשלה לא רע בכלל, אבל בכל מה שקשור לחמאס ומחבלים ובטיפול בעוטף עזה - כבר 10 שנים שהוא לא מטפל". השר כחלון: "המצב שבו החמאס קובע מתי פותחים באש ומתי מסיימים אותה הוא בלתי מתקבל על הדעת"

בפתחו של בוקר מתוח נוסף בדרום, במה שהפך כבר לכמעט שגרה עבור תושבי עוטף עזה והסביבה ולאחר לילה נוסף בו נורו טילים לעבר שטח ישראל. במערכת הפוליטית לא נשארים אדישים למצב בדרום והבוקר התייחסו חברי הקבינט הבכירים לנעשה בגזרה הדרומית, זה נתן הצהרות חסרות כיסוי, זה דרש, וזה הבטיח.

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, יו"ר כולנו, משה כחלון התראיין הבוקר ב'כאן חדשות' ואמר כי, "המצב שבו החמאס קובע מתי פותחים באש ומתי מסיימים אותה הוא בלתי מתקבל על הדעת. צריך לקבל החלטה אמיצה על ניתוק מלא ומוחלט מעזה. מדובר ביישות טרור לכל דבר ועניין. אם לא נעשה את זה כמהלך אסטרטגי בלוחות זמנים מחייבים, נמשיך בסבבים הרבה מאוד זמן. צריך להתעלות מעל לשיקולים הטקטיים ולקבל החלטת מדיניות מתחייבת מהמציאות".

 

לילה מתוח בדרום: צה"ל תקף ברצועה, רקטות יורטו באזור אשקלון

 

השר בנט שמאגף מימין את ראש הממשלה העלה את הטון התקיף מול ראש הממשלה נתניהו ובראיון לערוץ 13 הבוקר המשיך לדרוש הכרעה מול חמאס, "אנחנו מקבלים תנאים מחמאס, חמאס מנהל אותנו. חמאס יורה טיל ישיר על בית ופוגע בשבעה בני משפחה במרכז הארץ, יורה 60 רקטות על שדרות ומחזיק כ200 אלף הורים ומורים כבני ערובה בבית. אני קורא לראש הממשלה לעקר את חמאס".

בנט התייחס לכך שלמרות ההסלמה החמורה הקבינט הבטחוני טרם כונס: "זו תקלה חמורה מאוד שהקבינט לא כונס, חלקים רבים מהארץ נמצאים תחת אש ואני מזכיר שמי שמפקד על המדינה בעת מלחמה זה הקבינט המדיני בטחוני ולא ראש הממשלה. אני חושב שהוא ראש ממשלה לא רע בכלל אבל בכל מה שקשור לחמאס ומחבלים ובטיפול בעוטף עזה – כבר 10 שנים שהוא לא מטפל בעניין".

לדברי בנט, "צריך לעבור ממודל של הרתעה, של סבבים בו מסבירים לנו בכל פעם מחדש שהכו אותם בצורה שלא נראתה 40 שנה ולמחרת הם שוב יורים 2 טילים – אני לא מתעסק בלהרתיע אותם אני מתעסק באיך לקחת להם את הנשק באיך לשבור אותו. כמו שאנחנו עושים בסוריה ואיראן. הרעיון הוא שכל פעם שמתחילים לבנות איזה תחילת מפעל פשוט יורדים עליהם. במקביל רודפים אחרי כל קצין זוטר ובכיר בחמאס ברצועת עזה ומועכים אותם, הדבר לא דורש כלל כניסה קרקעית".

בנט נשאל מדוע כחבר קבינט הוא לא מיישם את המדיניות עליה הוא מדבר במשך שנים ואמר כי, "אני הרבה פעמים מנצח בקבינט, בצוק איתן הצלחתי, בהוצאת התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק, באי שחרור מחבלים אבל אני אומר לראש הממשלה בהרבה דברים אתה מצליח פה אתה לא מביא את הסחורה כבר 10 שנים".

 

הממשלה תתמוך בחקלאי עוטף עזה בהיקף של 8 מיליון ש״ח

 

גם באופוזיציה ומפלגות המתמודדות בבחירות נשמעת ביקורת כלפי ניהול המשבר בדרום הארץ ורם בן ברק מועמד לכנסת מטעם כחול לבן התייחס אף הוא לדברים בראיון לרדיו 103: "ממשלת נתניהו לא רוצה את החיבור בין עזה ליהודה ושומרון, ולא יכולה להשלים עם זה שחמאס שולט בעזה והופך אותנו לבן ערובה, אך ארגון טרור שלא מייצר טרור נעלם, ולכן אנחנו בעד להפיל את חמאס. צריך לסמן את זה כיעד, ולהערכתי יש לנו את התשתית לעשות את זה. אני מעריך שלפחות חצי מהתושבים בעזה היו מעדיפים את הרשות ולא את חמאס. יש לבצע איחוד כוחות בין המצרים, הישראלים, הרשות הפלסטינית והסעודית".

בן ברק התייחס גם הוא לנושאים הפוליטיים ומכך שיש אווירה שלילית סביב הראיונות שהעניק גנץ ואמר כי, "היה לו נאום מצוין באייפק, אך בני גנץ הוא פוליטיקאי פחות משופשף מבנימין נתניהו. הוא לא לקח יועצים וקורסים המלמדים אותו איך להתראיין. נתניהו השקיע הרבה יותר זמן בזה ויש לו שנות ניסיון. אני חושב שהתוכן של דבריו בריאיון הוא החשוב לא נכון היה להיכנס ולדבר על סוגיית הטלפון שלו בזמן שיורים טילים בעזה ולדעתי יונית עשתה טעות כששאלה אותו על כך בעת הזו. כשיורים עלינו טיל מעזה מסתכלים שלוש שנים אחורה יודעים שהיה את צוק איתן שהביא שקט, אך לא נעשו הצעדים המדיניים שישלימו את המבצע. חשבו שכלום יענה בכלום אך כלום לא מניב כלום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו