נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים: גאב"ד בני ברק הגרמי"ל לנדא זצוק"ל

אבל כבד בעולם החסידות ובציבור החרדי כולו עם היוודע הבשורה המרה על הסתלקותו של רבה של העיר בני ברק, הגאון הגדול רבי משה יהודה לייב לנדא זצוק"ל • בן 84 היה בהסתלקותו • מסע ההלוויה יתחיל הלילה בנתניה ויימשך מחר בבני ברק

רבה הראשי של העיר בני ברק הגאון הגדול רבי משה יהודה לייב לנדא זצוק"ל נסתלק לגנזי מרומים הערב, מוצאי שבת קודש, בבית החולים לניאדו, לאחר סבל ממושך והתדרדרות במצבו הרפואי. בשעת יציאת נשמה שהו בחדרו מניין אברכים מצאנז שנקראו בעת שיצאו מסעודה שלישית אצל הרבי מצאנז שליט"א.

הרב לנדא זצוק"ל עבר לפני מספר חודשים אירוע מוחי בבית החולים 'שיבא' ולמרות ששוחרר לא התאושש מאז ולאחרונה פונה שוב לבית החולים שם מצבו הידרדר. בימים האחרונים גילו הרופאים זיהום חמור בגופו שהסביר את ההחמרה במצב והגדיר את מצבו הקשה.

למרות זאת, הרופאים החלו להעניק טיפול רפואי מתאים וקיוו לראות הטבה במצב. בזמן אשפוזו היה הרב לנדא בהכרה מלאה ותקשר עם בני משפחתו ומקורביו המלווים אותו. ברחבי עולם התורה והחסידות הרבו בשבועות האחרונים להתפלל לרפואת הרב, אך הערב נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש.

מסע ההלוויה תצא הערב מבהמ"ד המרכזי אוהל נחמיה בקריית צאנז שבנתניה בשעה 23:45, לכיוון בני ברק, שם תערך ההלוויה מחר בבוקר. הרב זצ"ל הורה בצוואתו כי נשים לא משתתפות בלוויה כלל. מסע ההלוויה יחל מחר בשעה 12 בבית מדרשו 'בית יעקב', רח' יחזקאל 3 בני-ברק, ומשם תצא לקבורה בחלקת חב"ד, בה ייטמן בסמיכות לקבר אביו.

נשיא בית הדין הגדול הגאון הרב דוד לאו ביכה את פטירתו: "הערב הלך לעולמו מקים ומעמיד חומת הכשרות המהודרת רב ואב״ד בני ברק הגאון הרב משה יהודה לייב לנדא זצ״ל. הדור איבד היום אדם צדיק אשר את כל חייו הקדיש למען הציבור במסירות וענוותנות אין קץ. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו הנכבדה לתלמידיו ולעולם רבני ישראל".

מסע ההלוויה בנתניה

הוסרה הפרוכת בבית מדרשו. צילום: יהודה פרקוביץ

ההיערכות להלוויה. צילום: דוברות ארגון הצלה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך דיין האמת

אוי מי יתן לנו תמורתו. מי ישגיח לנו שחברת מן תשים מספיק שוקולד בוופלא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו