Tomer Neuberg/Flash90

אשכנזי במתקפה על החרדים בכינוס סגור: "רובו לא משלם מיסים"

בזמן ש'כחול לבן' מנסים לפייס את החרדים, מספר 4 ברשימה, התייחס לסוגיית גיוס החרדים ותקף את לומדי התורה: "ציבור הולך וגדל לא משרת בצבא, זה מסוכן למדינה". על התכניות לקדנציה הבאה: "דבר ראשון נעביר את חוק הגיוס של הצבא"

בזמן ש'כחול לבן' מנסים לפייס את החרדים, מספר 4 ברשימה, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי התייחס במהלך כנס בחירות לסוגיית גיוס החרדים ותקף את המגזר החרדי ולומדי התורה: "אני חושב שזה מסוכן לחברה הישראלית – המציאות שבה ציבור של צעירים קטן והולך משרת את המדינה לעומת ציבור גדל והולך שלא משרת, לא לומד וברובו גם לא משלם מיסים".

בהקלטות שנחשפו ב'כאן חדשות' אמר אשכנזי לגבי תכניות המפלגה לקדנציה הבא: "דבר ראשון נעביר את חוק הגיוס של הצבא, אבל במקביל יש לנו מודל שבו גאונים, כמו ספורטאים מצטיינים, יוכלו לפתח את עולמה של תורה. כל השאר יגיעו לבקו"ם וזכות הבחירה הראשונה תהיה לצה"ל. לאחר מכן יהיה דוכן של מד"א, משטרה וכו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב בריאיון ל'כאן רשת ב' על הדברים. "אני מקווה שזה יישאר בגדר רעיונות", אמר. "אני לא יודע מה כוונותיו של גנץ אבל במעשה הם אימצו את המצע של יש עתיד ואין לי ספק שגם אחרי הבחירות יש עתיד תהיה המובילה ולפיד יהיה המוביל של כל הקו בענייני דת ומדינה. ולכן אני אמרתי באופן הברור ביותר, אנחנו לא נשב איתם, לא נמליץ עליהם לנשיא, אנחנו נמליץ על נתניהו".

בראיון הבוקר ל'גלי צה"ל' אמר אשכנזי כי, "יותר מההקלטות, אני מזדעזע יותר מההדלפות שיש מהקבינט, זה קרקס. אין לי בעיה עם מה שבני לכאורה אמר. מדובר בחומר ממוחזר ישן. בני אמר בחוגים סגורים כל מיני דברים. גם אני אמרתי דברים, אנחנו מאחורי זה. בוא נהיה אנשים רציניים. אנחנו לא נשב עם ביבי נתניהו, אין לנו משהו נגד הליכוד. מתכוונים לזה לא נשב עם נתניהו. התייצבתי מאחורי גנץ ואני עושה כל מה שאני יכול כדי לסייע לו להגיע להיות רה"מ. מכיר אותו יותר טוב מכולכם ומציע להתרכז בעיקר ניצחון. אלו חומרים מלפני שבועות. אני חושב שגנץ הוא האיש המתאים לתפקיד. הוא יהיה ראש הממשלה. אני אומר פעם נוספת – לא נשב עם נתניהו".

"אין לי ספק שגנץ יהיה ראש ממשלה מצוין", הוסיף אשכנזי, "אחרת לא הייתי מצטרף. חייתי חיים טובים, אני מודאג מהמדינה ולכן הצטרפתי. עד אחרי חודש פרשנים לא האמינו שתהיה מפלגה שיותר ממיליון נותנים בה אמון. אולי יד על ההגה ביטוי לא מוצלח בני שותף שלי אני שותף שלו. הוא לא יקבל החלטות לבד. נתניהו מסתיר את ההחלטות משר הביטחון במובן הזה אני אשפיע. בני יכריע בסוף. אתה יודע מה קורה עם המפלגות הקטנות בימין? אני בשטח אני הולך לשווקים "ליכודיים", כל המקומות האלה כולם אומרים 'חלאס נמאס'. מספרים לציבור את האמת, אנשים רוצים שינוי – כישלון בביטחון, עשור אבוד בביטחון בכלכלה, בסוף יש אנשים מתאימים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו