צילום: האו"ם

פומפאו הזהיר את הלבנונים: חיזבאללה מקים מפעל טילים חדש

מזכיר המדינה האמריקאי העביר לראש הממשלה הלבנוני מידע על מפעל אמל"ח של ארגון הטרור בבירות. מקור אמריקני בכיר חשף כי פומפאו קיבל את המידע מנתניהו וציין שהאמריקנים הבהירו לביירות כי "הסכנה להסלמה מול ישראל אמיתית"

בעקבות מידע שהועבר אליו על ידי ישראל הזהיר שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו את ראש ממשלת לבנון סעד חרירי במהלך ביקורו בביירות לפני 10 ימים כי חיזבאללה ואיראן הקימו בחשאי מפעל חדש לייצור טילים מדוייקים על אדמת לבנון, כך נחשף הערב ב'חדשות 13'.

על פי הפרסום של ברק רביד שמצטט מקור אמריקני, לפני שבועיים ביקר פומפאו בישראל ונפגש פעמיים עם ראש הממשלה נתניהו שהציג לו במהלך הביקור מידע שמצביע על כך כי איראן וחיזבאללה הקימו בחשאי בלבנון מפעל חדש לייצור טילים מדוייקים – שקיומו לא היה ידוע עד לאחרונה.

אחרי הביקור בישראל נסע פומפאו לביירות. המקור האמריקני ציין כי שר החוץ האמריקני נפגש עם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי והעביר לו מסר חריף בנוגע למפעל הטילים החדש. פומפאו הזהיר את חרירי כי למפעל הטילים עלולות להיות השלכות על ביטחון לבנון. "פומפאו הבהיר לבכירים בביירות שחיזבאללה עושה משהו בתוך לבנון והסכנה להסלמה מול ישראל כתוצאה מכך היא אמיתית", אמר המקור האמריקני. "וידאנו שכל המידע שיש ברשותנו בהקשר הזה (של מפעל הטילים) קיים גם בידי ממשלת לבנון", הוסיף.

ממשרד החוץ האמריקני נמסר בתגובה: "איננו מוסרים פרטים לגבי תוכן של מגעים דיפלומטים שקטים".

כזכור, נתניהו חשף בחודש ספטמבר אשתקד את קיומם של מפעלי טילים מדויקים שחיזבאללה בונה בלבנון. בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, נתניהו הציג שלושה מפעלים לייצור טילים הנמצאים בלבנון ושייכים לחזבאללה. הראשון נמצא בתוך אצטדיון כדורגל שבה משחקת הקבוצה המזוהה עם הארגון, השני בסמוך לשדה התעופה הבין-לאומי "חרירי" והשלישי במעגנה, בלב שכונת מגורים ובסמוך למבנים אזרחיים המרוחק כ-500 מטרים ממסלול הנחיתה של שדה התעופה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו