בכיר ב'כחול לבן': "לפיד צריך לוותר על הרוטציה, זה יביא לנו עוד 3-2 מנדטים"

בכיר במפלגה קורא לביטול הסכם הרוטציה: "אם רוצים להבטיח את הניצחון בבחירות, לפיד צריך לוותר על הרוטציה" • סקר הערב: 24% מהציבור אומר כי וויתור על הרוטציה יגדיל את הסיכוי שלהם להצביע ל'כחול לבן' • וצפו מה חושבים על זה לפיד וגנץ


צילום: ישראל פריי, 'קו עיתונות'.

בכיר במפלגת 'כחול לבן' קורא לביטול הסכם הרוטציה על ראשות הממשלה בין יאיר לפיד לבני גנץ. לדבריו, ״אם רוצים להבטיח את הניצחון בבחירות, לפיד צריך לוותר על הרוטציה. ביטול הרוטציה יביא 3-2 מנדטים לכחול לבן. ישנם שותפים נוספים לכך בצמרת המפלגה, אך לפיד מסרב״, כך צוטט הבכיר ב'כאן חדשות'.

מסקר 'חדשות 13' שפורסם עולה כי לו לפיד היה מסכים לוותר על הרוטציה, 24% מהציבור ישקול מחדש את החלטתו למי להצביע לבחירות וזה יגדיל את הסיכוי שיבחרו ב'כחול לבן'. רק 5 אחוזים השיבו כי אם לפיד יוותר על הרוטציה אז זה יקטין את הסיכוי שיצביע למפלגה. 56% אמרו שזה לא ישנה, 14% לא יודעים.

השבוע נשאלו גנץ ולפיד במהלך מסיבת עיתונאים האם בשל הוטו החרדי על לפיד, יסכימו לוותר על הרוטציה ביניהם ובכך לסלול דרך אפשרית להקמת ממשלה עם החרדים. גנץ השיב כי, "כולנו ישראלים, כולנו יהודים, יש לנו מטרה לשרת את עם ישראל. יהיו לנו קווי יסוד משלנו, לחברים האחרים יש קווי יסוד משלהם, ברגע שמתקרבים אחד לשני – מוצאים את הדרך להסתדר ולשרת את כל חלקי החברה הישראלית, יהודים ושאינם יהודים ובתוך החברה היהודית את כולם. כל אחד ידאג לשמור על העקרונות החשובים ביותר שלו לעצמו ולהתקרב אחד לשני". לפיד היה ברור עוד יותר וענה במילה: "לא".

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו