צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד מרכז חתם על צו ההריסה לדירת המחבל מהפיגוע באריאל

המחבל עומר אבו לילא רצח את הרב אחיעד אטינגר ואת לוחם צה"ל סמ"ר גל קיידאן בחודש שעבר בצומת אריאל וחוסל שלושה ימים אחר כך על ידי כוח ימ"מ. מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן אישר אתמול את הריסת דירת המחבל בכפר זוואיה

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, חתם אתמול על צו החרמה והריסה לדירה בה התגורר המחבל עמר אבו לילא, שביצע ב-17 במרץ את פיגוע הירי והדקירה בכיכר אריאל ובצומת גיתי אבישר בו נפל סמ"ר גל קיידאן ז"ל ונרצח הרב אחיעד אטינגר ז"ל.

בשבוע שעבר מסרו בצה"ל למשפחת המחבל עמר אבו לילא על כוונה להרוס את הדירה בו התגורר. בפני משפחתו של המחבל מהפיגוע המשולב סמוך לאריאל הייתה אפשרות לעתור נגד הריסה הדירה עד לסוף חודש מרץ, אך זה לא התבצע ובעקבות כך – בצה"ל אישרו את הריסת דירתו.

כזכור, לאחר מצוד נרחב, מעצרים ופעילות ביטחונית אינטנסיבית חוסל המחבל אבו לילא, בן 19, מהכפר זאויה. בעקבות מידע מודיעיני מדויק מהשב"כ על מקום הימצאו של המחבל, בכפר עבוין ליד רמאללה, פשט כוח ימ"מ על הבית שבו הסתתר וכיתר אותו. בתחילה קראו הכוחות למחבל לצאת ולהסגיר את עצמו, ומשלא נענו פתחו באש לעבר הבית והתפתחו חילופי ירויות. הכוח ככל הנראה גם ירה טילי נ"ט לעבר הבית ונראה שהמחבל נהרג טרם כניסת הכוח לתוכו. לא היו נפגעים לכוחותינו.

הפיגוע התרחש כשהמחבל יצא מחנות בצומת אריאל כשהוא חמוש בסכין מטבח. הוא הסתער על החיילים במקום, דקר למוות את החייל גל קיידאן, והצליח לחטוף ממנו את הנשק והמחסנית. אז דרך המחבל את הנשק והחל לירות לעבר אזרחים. לאחר מכן, המחבל ירה לעבר שלושה כלי רכב. נהג הרכב הראשון, הרב אחיעד אטינגר, נפגע מהירי באורח אנוש ויממה לאחר מכן מת בבית החולים בילינסון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו