צילום: פלאש 90

גנץ: "אסור שנתניהו ייבחר שוב – ישנם תהליכים מסוכנים"

בני גנץ יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן ברוטציה עם לפיד, התבטא היום: "פעם חשבתי שלא נכון שנתניהו יהיה רה"מ - היום אני חושב שאסור". הוא הוסיף, "אפשר גם שרק המפלגה הגדולה תרכיב את הממשלה, אדע לעשות זאת"

בני גנץ יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן ברוטציה עם יאיר לפיד, התבטא היום (רביעי) בשיחה עם חדשות 12: "פעם חשבתי שלא נכון שנתניהו יהיה רה"מ – היום אני חושב שאסור".

בשיחה שקיים אמר כי "יש כאן תהליכים מסוכנים שחייבים לעצור אותם" הוא אף הצהיר: "אפשר גם שרק המפלגה הגדולה תרכיב את הממשלה. אם אקבל המנדט מהנשיא – אדע להרכיב את הממשלה".

דבריו לחדשות 12 מתבססים ככל הנראה על התרחיש אותו חשף בכינוס סגור ופורסם אמש ולפיו אם רשימתו, כחול לבן, תקבל מספר מנדטים גדול יותר מהליכוד, ובפער של ארבעה מנדטים לפחות הרי שהוא יפנה לאחר הבחירות למפלגות החרדיות ולכחלון עם הצעה – ממשלה בראשותו למשך ארבע שנים לעומת ממשלה בראשותו של נתניהו שתשרוד חודשים ספורים בלבד עד להגשת כתב אישום בכפוף לשימוע.

על פי מקורות בכחול לבן בני גנץ לא מצפה מהמפלגות החרדיות ומכחלון להמליץ עליו בפני הנשיא לראשות הממשלה אלא מסתפק בכך שיימנעו מהמלצה על נתניהו. במידה ואכן יהיו לכחול לבן מספר מנדטים גדול יותר מזה של הליכוד הרי שהנשיא ריבלין יטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו