מבצע "זמר נוגה": בידי ישראל גופה נוספת שלא זוהתה • פרטים חדשים

פרטים חדשים על חילוץ גופתו של זכריה באומל הי"ד. דובר צה"ל: "יש פרטים שיתבהרו בימים הקרובים ויש פרטים שלא יימסרו ולא יתבהרו". דיווח ערבי: רוסיה סייעה לישראל באיתור הגופה ולכן נתניהו טס מחר לפגישה עם פוטין

פרטים חדשים נחשפים על חילוץ גופתו של זכריה באומל הי"ד. בין הפרטים שנחשפו נודע כי מחלצי גופתו של באומל שלחו לישראל מספר גופות מפני שהם לא ידעו את מי בדיוק עליהם לחפש. רוב הגופות שהגיעו כבר נבדקו ונשלל קשר בינן ובין שני הנעדרים הנוספים, אבל גופה אחת עדיין לא זוהתה ועוד צפויות בדיקות נוספות על הגופה שתיתכן ושייכת לאחד מהנעדרים האחרים. הגופה נמצאה בבית קברות במחנה הפליטים ירמוכ, מחנה פליטים של אנשי ארגון הטרור חמאס השוכן בפאתי דמשק. ככל הנראה הכאוס שמלחמת האזרחים יצרה, אפשר את מציאת הגופה. על פי דיווח ערבי מי שביצעו את החפירות הם הטורקים.

לפני שלוש שנים העניקה רוסיה לישראל את אחד הטנקים הישראלים שנתפסו בקרב ולפני שישה חודשים חשף דובר הקרמלין על המאמץ הרוסי לסיוע לישראל למציאת הגופה. נראה כי קשריו של ראש הממשלה נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין סייעו רבות לבאת הגופה לישראל. ב'כאן חדשות' פורסם כי במערכת הביטחון ישנה מחלוקת על עיתוי הפרסום, בשל שיקולי צנזורה לא ניתן לפרסם מדוע התגלעו חילוקי הדעות.

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר היום כי "יש מספר פרטים שיתבהרו בימים הקרובים ויש פרטים שלא יימסרו ולא יתבהרו". עוד ציין מנליס כי הגופה עברה דרך מדינה שלישית אך לא ציין איזו. ברשת 'אל ערבייה' דווח כי במבצע להשבת הגופה סייעה רוסיה. השבוע, ברגע שאומתה זהותו של החלל, צלצל ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וביקש להיפגש איתו השבוע כדי להודות לו וללבן את הנושאים האחרים שקשורים לסוריה שנשארו פתוחים מהפגישה הקודמת.

על השמועות כי הייתה עסקה אמר מנליס "לא הייתה כאן עסקה, אלא פעילות מבצעית. הלוואי והייתי יכול לספר לכם על סיפורי הגבורה" כשנשאל מנליס על קשר אפשרי בין הנסיעה של ראש הממשלה מחר לרוסיה ענה "אני לא רוצה להתייחס". באשר לשני הנעדרים הנוספים כץ ופלדמן, אמר כי איתור גופתו של באומל "מאפשר את המשך המאמצים. הם כבר נעשים וימשיכו להיעשות". וכי "ראש אכ"א שוחח עם המשפחות. שיחות מאוד מרגשות. המשפחות יודעות היום שנעשה כל מאמץ להשיב את כולם. מה שראינו היום זו הוכחה למחויבות הזו".

בני משפחתו של באומל נפגשו הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. האחות אסנה הברמן אמרה לו: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אין מילים אחרות. עוד משהו אני רוצה להגיד: הטוב והמיטיב. במלחמת בר כוכבא, אתה בטח מכיר את הסיפור הזה, יהודי ביתר נפלו בתשעה באב, והובאו למנוחות בט"ו באב, ואז החכמים של הדור התקינו עוד ברכה בברכת המזון: הטוב והמיטיב. הוא היטיב, הוא מיטיב, הוא יטיב לנו. וזו הברכה הארוכה ביותר. בגלל שיש חסר ארוך אז המתח והחסר מתמלא, אפילו קצת. אין ברכה יותר גדולה מזו. זה הטוב והמיטיב, זה מה שאני רוצה להגיד לך". נתניהו השיב לבני המשפחה כי, "מאוד מרגש אותי כשאת אומרת את זה. שחוכמת הדורות זו החוכמה הגדולה ביותר. אנחנו כולנו כאן בהתרגשות אין קץ".

מפקד המבצע אלוף משנה א', מפקד המבצע, סיפר כי, "מדובר ב-37 שנים שעברו. מדינת ישראל וצה"ל לא מוותרים על אף חייל ואף נעדר. לא אשכח לעולם את הזיהוי הראשוני של הסרבל והנעלים, ישר זיהינו שזה סרבל שריון. כשהסתכלנו על הכיתובים מאחורה וזיהינו את הכיתובים בעברית שנשמרו בצורה כל כך אותנטית וטובה, זיהינו את ההטבעה הצבאית בנעליים, זה היה רגע מרגש. לא יכולנו לעצור את הדמעות. ידענו שסוף סוף אחרי 37 שנים השרידים נמצאים בידינו".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בירך על החזרת הגופה ואמר כי "מדובר במאמץ רב שנים של קהילת המודיעין וענף איתור הנעדרים באגף כח אדם, שבמהלכו בוצעו מחקרים ומבצעים שונים לאיתור נעדרי הקרב", הצהיר הרמטכ"ל. "על כתפיהם של מפקדי צה״ל, ואני בראשם, מוטלת המחויבות הגדולה לדאוג לכל חייל המצטרף לצה״ל ונשבע למדינת ישראל. המחויבות היא כלפי כל משפחה המפקידה בידינו את הנכס היקר לה מכל, והמחויבות לחברה הישראלית השמה בנו את מבטחה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו