ההבטחה של הצדיק הצופה: ל' ניסן – הילולת הרה"ק רבי נחום סופר מטאכוב זי"ע

הרה"ק מטאכוב זי"ע נודע כמי שצפה מאה שנים קודם לכן את בואה של מלחמת העולם ועורר את העם לשוב בתשובה • ההבטחה הנדירה מתוך צוואתו משנת תקע"ה: "באם יבוא צרה ח"ו, ילך על קברי ויודיעני ואלך להמליץ בעדו לפני כסא כבודו יתברך" • עשרות חסידים מתכוננים לפקוד את הציון ביומא דהילולא

עשרות חסידים מתכוננים לפקוד את קברו של הצדיק הפלאי, הרה"ק רבי נחום ב"ר יוסף סופר זי"ע, הטמון בעיירה טאכוב שבצ'כיה, לרגל היא"צ ל' ניסן.

הרה"ק רבי נחום מטאכוב, שהסתיר עצמו כל חייו כסופר סת"ם, התפרסם כמי שצפה מראש מאה שנה קודם, את פרוץ מלחמת העולם הראשונה והעיר את אחיו לתשובה. בפנקסי הקהילה מסופר, כי קברו היווה מקום תפילה וישועה במשך שנות דור, זאת לאור צוואתו הנדירה: "באם יבוא צרה ח"ו, ילך על קברי ויודיעני, אם יהיה לי זכות שאוכל להליץ בעדו, אלך להמליץ בעדו לפני כסא כבודו יתברך"

אף הגרח"ה פאדווא זצוק"ל, גאב"ד לונדון, העיד כי כל מי שפקד את הציון, זכה לשרוד את שנות השואה הנוראה באופן פלאי, כפי שקרה עמו עצמו.

למרבה הצער, הקבר נהרס בימי הקומוניזם ונחשף לאחרונה, על ידי הרב יואל צבי מושקוביץ הי"ו מאנטוורפן.

בעקבותיו, נחקרו בעיריית טאכוב גבולות בית החיים והתגלה המיקום המדויק של הציון הקדוש. לאחר מכן שופץ הציון הקדוש מחדש על ידי מורשת טאכוב שהקימו אוהל על קברו ועשרות מתפללים החלו להשאב למקום והעידו שנפקדו באופן פלאי בישועות. בימי ההילולא, כאשר עשרות מתפללים פוקדים את המקום פועל אוהל הכנסת אורחים מטעם מורשת טאכוב תרומתו של הרב משה יצחק פרידמן מניו יורק, לעילויו נשמת אביו ר' יהודה אריה לייב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו