צילום: מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

טראמפ על הבחירות בישראל: "גנץ ונתניהו אנשים טובים, זה יהיה צמוד"

נשיא ארצות הברית התייחס לבחירות בישראל במהלך כנס של הקהילה היהודית הרפובליקנית: "אני חושב שזה הולך להיות צמוד. מדובר בשני אנשים טובים". על העברת השגרירות וההכרה בגולן: "אני מקיים את ההבטחות שלי"

בזמן שמערכת הבחירות בארץ מגיעה לישורת האחרונה והמתקפות ההדדיות בין שתי המפלגות הגדולות הולכות ומחריפות, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם הערב באירוע של הקהילה היהודית הרפובליקנית בלאס וגאס והתייחס גם למתרחש בישראל: "המרוץ יהיה צמוד". עוד הוסיף הנשיא האמריקני כי גם נתניהו וגם גנץ – "שניהם אנשים טובים".

במהלך הנאום פנה הנשיא לקהל הנוכחים באירוע והתעניין: "איך מתקדם המרוץ לראשות הממשלה בישראל?". בשלב זה רבים בקהל התחילו לצעוק "ביבי", אז השיב להם הנשיא האמריקני כי להערכתו "הבחירות יהיו צמודות" והוסיף כי "מדובר בשני אנשים טובים" – כשהוא מתכוון לרה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

לאחר מכן המשיך טראמפ, ואמר לקהל שהורכב מיהודים אמריקנים: "אבל דיברתי עם ראש הממשלה שלכם על ההכרה בריבונות על רמת הגולן. רמת הגולן זה משהו ששמעתי עליו כבר זמן רב". הוא שב והזכיר בנאומו גם את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ואמר כי "בניגוד לנשיאים אחרים, אני מקיים את ההבטחות שלי".

בנוסף לבחירות בישראל, טראמפ התייחס בנאומו לנושאים שונים בנוגע למדיניות ממשלו כלפי המדינה, ול"עסקת המאה", שהוא מתכנן לפרסם לאחר הבחירות. טראמפ ציין כי הוא "תמיד יתמוך בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה", תוך שהוא מציין את המאבקים שהוא מקיים באו"ם, נגד מה שהוא הגדיר כהטייה האנטי ישראלית בארגון הבינלאומי, ומודה לשגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, ניקי היילי. עוד הזהיר הנשיא מפני המפלגה הדמוקרטית וטען כי אם היא תעלה לשלטון היא "תהרוס את הכלכלה ותנטוש את ישראל".

הנשיא התייחס לעסקת המאה, והזהיר כי אם היא לא תביא שלום, "אף אחד לא יצליח להביא שלום למזרח התיכון". בנוגע להכרתו בריבונות הישראלית ברמת הגולן, אמר טראמפ כי הוא עשה זאת למען ביטחון ישראל, וציין שהמדינה "לעולם לא תצטרך להילחם במעלה ההר, הרבה קרבות הסתיימו בהפסד בגלל הגנרלים האלה, שרוצים להילחם בשיפולי הרים. צריך את יתרון הגובה".

טראמפ כבר התייחס לפני כשבועיים לבחירות בישראל, ואמר אז כי החלטתו להכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן לא הייתה "מתנת בחירות" לנתניהו. בריאיון לערוץ "פוקס ביזנס" אמר טראמפ כי "אני שומע שמצבו טוב. איני יודע אם מצבו מדהים אבל מצבו טוב. אבל אני סבור שגם הצד השני, או כל מי שנגדו, יתמוך במה שעשיתי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו