קלפי הבוקר. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתוני האמת מהקלפיות • כל העדכונים מועדת הבחירות

סגן המפכ"ל: קוראים לכולם להמשיך לבחור בבטיחות ובזהירות • מ"מ המפכ"ל הגיע למרכז השליטה בשל אי סדרים בהצבעה • 42.8% הצביעו עד 16:00 • הערכות ששיעור ההצבעה במגזר הערבי נמוך • דרעי על החלטת מלצר: מי ימשיך את מפעל המרן? ש"ס חלשה

21:15 – תוצאות קלפי מעלה עמוס: ג' – 119, ז' – 13, טב – 49, ל' – 1, מחל – 14, נ' – 30, פה – 2, ףץ – 1, שס – 13 בקלפי מצביעים גם תושבי איביי הנחל יישוב דתי לאומי

21:00 אחוז ההצבעה נכון לשעה 20:00: 61.3 אחוזים לעומת 62.4 אחוזים בבחירות 2015

20:45 – דובר שב"ס: הקלפיות נסגרו ב20.00 עם 70% הצבעה.

20:15 – השופט מלצר קבע- אם יש יותר מפתק מקושקש אחד בקלפי, ייספרו ככשרים (מתייחס לטענות של כחול לבן מהבוקר).

20:00 – במעלה עמוס נסגר הקלפי 75% הצבעה.

19:45 –  ממפלגת כחול לבן נמסר: יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר קיבל את ההחלטה שפתקים שקשקשו עליהם או חוררו אותם – ייספרו כחוקיים. ההוראה עוברת לכל מזכירי הקלפיות".

19:30 – השופט מלצר דחה את העתירה נגד 'יהדות התורה' על הפעלת מטה המעקב אחר המצביעים.

19:20 – מפלגת צומת הגישה לועדת הבחירות המרכזית תלונות רבות על אי סדרים בקלפיות. פתקים של המפלגה שחסרים, טענות על כך שהמפלגה פרשה ולכן פתקים מסומנים באיקס ופתקים רבים קרועים או פגומים.

18:55 – אחוזי ההצבעה נכונן לשעה 18:00: 52%, לעומת 54.6% – ב2015.

18:30 – שיעור ההצבעה במגזר הערבי עומד נכון לעכשיו (שלישי) על 20%, כך על פי ההערכות. במפלגות הערביות מקווים למצביעים נוספים בשעות הערב, זאת בשל העובדה כי רבים מקרב המגזר הנם עצמאיים ובבניין שעובדים ביום השבתון הזה ויתפנו להגיע לקלפיות רק אחרי העבודה.

18:20 – סגן המפכ"ל, ניצב אלון לבבי, אמר היום כי "לפני מספר דקות סיים ממלא מקום המפכ"ל פגישה עם יו"ר ועדת הבחירות. 17,000 שוטרים נפרסו ברחבי הארץ וערוכים לכל תרחיש. נעשה הכול כדי שהיום ימשיך בצורה רגועה ומסודרת כמו שהיה עד עכשיו, מלבד כמה אירועים מינוריים. אנחנו קוראים לכולם להמשיך לבחור, לנהוג בזהירות, ולהישמע להוראות השוטרים והסדרנים".

17:40 – נכון לשעה 16:00 אחוזי ההצבעה בבחירות לכנסת ה-21 עומדים על 42.8 אחוזים, זאת לעומת 45.4 אחוזי הצבעה בבחירות 2015 באותה השעה.

17:15 – יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר התייחס לסוגיית השחתת פתקי ההצבעה, ואמר בשיחה ל'וואלה' כי "נושא העלמת הפתקים קרה גם בבחירות קודמות. הכנו מספיק רזרבות וברגע שזה קרה סיפקנו את התחליפים הראויים. לגבי השחתת פתקים, הדבר אירע בהרבה מקומות יחסית והנחיתי לפעול על ידי פתיחה בחקירה ובהגשת תלונה במשטרה". מלצר הוסיף כי לצעדים כבר יש תוצאות ראשוניות.

16:00 – יו״ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי בתגובה להחלטת ועדת הבחירות לפסול הדלקת נרות נשמה לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצל: ״השמאל ומרץ פסלו לנו את הספר תורה, אסור לנו לכתוב אות בספר תורה אבל מתנות אפשר לחלק לכל המפלגות. כעת, גם להדליק נר נשמה לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף שהקים ומסר את נפשו למען התנועה הזו גם זה אוסרים עלינו. הימין חזק מאוד, ביבי נתניהו יהיה ראש ממשלה. תסמכו עלי אני ראיתי את הנתונים עכשיו. אבל, ש"ס חלשה. חלילה וחס מה יקרה אם שס תהיה חלשה. מי ימשיך את המשך מפעלו של מרן? לכן כולם צריכים להצביע עכשיו שס".

15:50 – בעקבות מספר מקרים של חשד לאי סדרים בתוך קלפיות, המשטרה פועלת במוקדים אלו בתיאום מול ועדת הבחירות ובהתאם להנחיית יו״ר ועדת הבחירות בנושא, בכדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע פגיעה בטוהר הבחירות וחשאיות ההצבעה. בביתר עילית אירעה תקיפה של סדרן בקלפי ע״י אדם שהתעקש להצביע בקלפי שאינה באזור מגוריו. החשוד עוכב לחקירה במשטרה בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. במודיעין עלית הגיע אדם לקלפי הצביע בת.ז אחת, ולאחר שעורר את חשד יושב ראש הקלפי נבדק על ידי השוטרים והציג תעודת זהות אחרת ונבדק החשד להתחזות. מוקדם יותר בחולון, התקבל במוקד 100 של משטרת ישראל דיווח אודות מאבטח אזרחי אשר פלט כדור בעת שפרק את נשקו בשטח חולי במתחם קלפיות בחולון. אין נפגעים ואין נזק. בנוסף, ברחבי הארץ נפתחו במשטרה מספר תיקי חקירה בעקבות מקרים בודדים בהם עלה החשד לשוחד, מרמה והתחזות בכל הנוגע להצבעה לבחירות לכנסת ה-21.

15:40 – שיעור ההצבעה בבסיסי צה"ל עומד כרגע על 37.4%, לא כולל לחיילים שמצביעים בקלפיות אזרחיות.

15:20 – ישראל ביתנו הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית נגד יושבי הראש של מפלגת הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, בטענה שאנשי מפלגתם הפיצו לכאורה מסרונים והודעות קוליות המכוונות לציבור דוברי הרוסית, בהן נאמר כי ישראל ביתנו לא תעבור את אחוז החסימה ולכן יש להצביע עבורם, ושליחת הודעות טלפוניות על ידי אדם המתחזה ליבגני סובה – מספר 3 ברשימת ישראל ביתנו, ובו מסר דומה.

15:15 – אחוז ההצבעה בבחירות לכנסת היום, נכון לשעה 14:00, עומד על 35.8%, המצביע על כ-2,266,430 אזרחים שמימשו את זכות ההצבעה. הנתון נמוך במעט מהנתון המקביל ממערכת הבחירות ב-2015, אז עמד אחוז ההצבעה על 36.6%.

15:10 – ועדת הבחירות המרכזית קיבלת את עתירת מרצ נגד ש״ס שחילקה נרות זיכרון עם דמותו של הרב עובדיה יוסף בקלפיות בירושלים. כעת הוציאה ועדת הבחירות צו מניעה ארעי.

14:20 – יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר אמר כי ביקש מהמשטרה לבדוק את נושא העלמת פתקים, שלגביו קיבלה הוועדה דיווחים מוקדם יותר. כמו כן, מלצר ביקש את בדיקת המשטרה על השחתת פתקים, לאחר שהתקבלו דיווחים בנושא מכעשר קלפיות ברחבי הארץ, רובם מטעם מפלגת כחול לבן בצפון תל אביב. מלצר מסר מוקדם יותר כי אם יתברר שמדובר בתופעה גדולה של קשקוש על פתקים, הוא ישקול להכשיר את הפתקים כדי להבהיר שאין תכלית למעשה זה.

14:00 – מפלגת העבודה עתרה לוועדת הבחירות המרכזית בשל הודעה שנשלחה בתפוצה רחבה המתחזה להודעה מטעם מפלגת העבודה. למפלגה אין שום קשר להודעה הזו. מפלגת העבודה עותרת לוועדה לברר מי עומד מאחורי הפצת הפייק ניוז הזה שנועד לפלג ולפגוע בקולות המחנה.

13:20 – מנכ"לית ועדת הבחירות עידכנה בעניין מצלמות הליכוד כי כבוד השופט מלצר החליט בעניין המצלמות הנסתרות של נתיגי ועדת הקלפי כי אסור לצלם בתוך הקלפי, אלא אם כן יש אירוע מיוחד, ואז מותר להקליט גם באודיו. בנוסף, במהלך ספירת הקולות ניתן להשתמש במצלמות, אך יש חובה ליידע את כל הנוכחים בקלפי ולציין זאת בפרוטוקול. עיון בחומרים שיתעדו המצלמות ייעשה רק על ידי משטרת ישראל או בנוכחות נציג של יו"ר ועדת הבחירות. בכל מקרה אסור לצלם ספרי בוחרים, או פרוטוקולים שמכילים פרטי בוחרים.

13:10 – מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי אחוז ההצבעה בבחירות נכון לשעה 12:00 עומד על 24.8%. בבחירות הקודמות נכון לשעה זו הנתונים עמדו על 26.8%.

13:00 – ועדת הבחירות המרכזית הנחתה את איחוד מפלגות הימין להפסיק להפיץ חדשות כוזבות על בנט ושקד. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, השיב כעת לתלונות שהגישה מפלגת "הימין החדש" כנגד התעמולה השקרית שהפיצו חברי הבית היהודי, בהם ח"כ מוטי יוגב. בתשובתו כותב השופט מלצר "ניתן בזאת צו ארעי האוסר על המשיבה להמשיך להפיץ את המסרונים, השיחות וההקלטות נושא העתירה".

11:50 – מהמשטרה נמסר כי עד כה נרשמו מספר אירועים חריגים שדרשו את התערבותה וטיפולה של משטרת ישראל. לפנות בוקר בסניף של תנועת בל"ד בעראבה התקבל דיווח על סימני ירי במקום. נסיבות המקרה בבדיקה של המשטרה. בנצרת, יו"ר קלפי נתפס כשהוא מנסה לגנוב מעטפות הצבעה ועוכב לחקירה במשטרה. בעקבות מספר מקרים של חשד לאי סדרים בתוך קלפיות באזור הצפון, המשטרה פועלת במוקדים אלו בתיאום מול וועדת הבחירות בכדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע פגיעה בטוהר הבחירות וחשאיות ההצבעה. בכפר מזרעה, אדם שהתחזה ליור ועדת הקלפי והחזיק ברשותו תעודת יו״ר מזויפת עוכב לחקירה במשטרה. בהרצליה, התעורר חשד לזיוף באחת הקלפיות, כשאדם הגיע להצביע ומצא שכבר הצביעו בשמו. בהתאם, הוא הופנה להגשת תלונה במשטרה.

11:40 – מפלגת כחול לבן ומפלגת ישראל ביתנו הגישו עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בשל עשרות דיווחים חוזרים אודות ניסיונות מכוונים לפגוע ביכולתם של מצביעים להצביע להן. בין היתר נרשמו ותועדו: השחתה, ניקוב והעלמה של כרטיס הבחירה 'פה', פתקי הבחירה לכחול לבן והעלמת פתקי הצבעה 'ל' של ישראל ביתנו בקלפיות רבות ברחבי הארץ: נתניה, בת ים, לוד, נתיבות, חדרה ואור עקיבא. העתירות הוגשו ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר בבקשה להורות בדחיפות לוועדות האזוריות על הסדרת הקלפיות שיפעלו כסדרן ולהבטיח שטוהר המידות לא יפגע.

11:30 – מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס מסרה כי נכון לשעה 10:00 הצביעו 12.9% מבעלי זכות הבחירה. הנתון נמוך במעט מאחוז ההצבעה באותה השעה בבחירות ב-2015, אז עמד על שיעור של 13.7%. עוד מסרה עדס כי שיעור ההצבעה הסופי בנציגויות בחו"ל עומד על 76%.

11:20 – יו"ר ועדת הבחירות התיר להחזיק במצלמות במקרים מיוחדים. מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, התייחסה לנושא בראיון ברדיו לרשת ב' ואמרה כי נכון לעכשיו הנחיית יו"ר הוועדה מלצר הוא שמותר להחזיק במצלמות, אך יותר להשתמש בהן רק במקרים מיוחדים.

11:10 – בכיר בליכוד: המצלמות הסמויות עומדות בטוהר המידות. לדברי גורמים המעורים בנושא, מי שריכז את מטה "טוהר המידות" היה יו"ר מועצת יש"ע לשעבר שילה אדלר שמשמש בכיר בקמפיין הליכוד ורוב המשקיפים שהוצבו בקלפיות במגזר הערבי הינם מתנדבים אידיאולוגיים אנשי ההתיישבות ולא בתשלום.

11:00 – גורם בכיר במשטרה מסר כי יו"ר ועדת הבחירות, השופט בדימוס חנן מלצר, בודק את חוקיות מצלמות הסמויות של הליכוד בקלפיות. לטענת הגורם במידה אם יתברר כי יש בהפעלת המצלמות הפרעה להליך ההצבעה תיכנס המשטרה לתמונה ותפעל על פי הנחיות יו"ר ועדת הבחירות.

10:45 – הליכוד מפעיל מערך של אלפי מצלמות נסתרות בקלפיות במגזר הערבי בגליל ובנגב. משקיפים מטעם הליכוד הוצבו כחברים בוועדות הקלפי הגדולות במגזר בחיפה, נצרת, טמרה וצוידו במצלמות נסתרות על דש החולצה לכאורה במטרה למנוע זיופים בקלפיות במגזר. לדברי גורמים בליכוד מטרת המטה המכונה "טוהר המידות" הוא "לראות שאין זיופים בקלפיות המגזר". לדברי מקורות הבקיאים בנושא, המטה גייס לצורך הענין עובדים בתשלום של 1150 שקלים ליום עבודה שהחל ב06:45 בבוקר וצפוי להסתיים בחצות.

10:30 – מפלגת ״הימין החדש״ מגישה כעת תלונה לוועדת הבחירות המרכזית בדבר זיוף וחומרי תעמולה שקריים שהופצו על ידי איחוד מפלגות הימין, בין היתר ע״י ח״כ מוטי יוגב. החל מהבוקר הופץ סרטון עבר של יו״ר המפלגה, נפתלי בנט, מתקופת כהונתו כיו״ר הבית היהודי כאשר הוא קורא להצבעה לבית היהודי, לצד הקלטה קולית של השרה שקד קוראת להצביע ״טב״.

10:15 – מטה הליכוד מסר כעת כי יגיש תלונה לוועדת הבחירות המרכזית בעקבות דיווח על כך שב-26 קלפיות ברחבי העיר פתח תקווה נעלמו כל פתקי ההצבעה של הליכוד. השר גלנט יו"ר מטה השטח של הליכוד: "מקווה שגם אלו המתנגדים לנו ישמרו על אמות מידה דמוקרטיות ראויות. אנו נגיש תלונה מסודרת לוועדת הבחירות המרכזית."

10:00 – מרצ עתרה לוועדת הבחירות נגד ש״ס בטענה כי היא מחלקת מתנות בניגוד לחוק מחוץ לקלפיות בירושלים. "פעילי ש״ס מחלקים מחוץ לקלפיות בירושלים נרות נשמה עם תמונתו של הרב עובדיה יוסף – מדובר בתעמולה אסורה על פי חוק. מרצ פנתה באופן בהול לוועדת הבחירות בנושא", נמסר מהמפלגה.

9:38 – בעקבות עומס על אתר הבחירות, תושבים רבים מתלוננים שאינם מצליחים לבדוק את מקום הצבעתם.

8:51 – מפלגת מרצ טוענת כי פתקי המפלגה הושחתו במספר רב של קלפיות. "לידיעתכם – עקב ריבוי פניות על השחתת פתקי מרצ בקלפיות הוגשה בקשה לכל ועדות הבחירות האזוריות להנחות את מזכירי הקלפי להיכנס כל כמה דקות לבדוק את מצב הפתקים", נמסר מדוברות מרצ.

8:45 – דוברות מפלגת ישראל ביתנו טוענת כי פעילי המפלגה גילו הבוקר, במספר קלפיות באשדוד ובצפת, כי פתקים של המפלגה נעלמו מהקלפיות. על פי הדוברות, רק לאחר פנייתם הובאו פתקים וצורפו לקלפי.

8:35 – יו"ר ועדת הבחירות הרכזית, השופט חנן מלצר, אסר על כלי התקשורת לראיין פוליטיקאים ביום הבחירות, בהתאם לחוק האסור על ראיונות לכנסת החל משעה 19:00 אמש. על פי דיווחים, אחד הנפגעים מההוראה הוא גבי אשכנזי, שהגיע הבוקר לתוכנית הבוקר של אחד הערוצים, אולם נאלץ לשוב על עקבותיו.

8:12 – שיבושים במספר קלפיות ברחבי הארץ. מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי לא כל הקלפיות נפתחו במועד. לוועדה דווח על עיכובים בפתיחת מספר קלפיות ברחבי הארץ. כך למשל הקלפי שבה היה אמור להצביע משה כחלון בחיפה והקלפי שבה יצביע בני גנץ בראש העין, עדיין לא נפתחו. בגבעת זאב שתי קלפיות עדיין לא נפתחו למעלה מחצי שעה לאחר המועד הסיבה: אף אחד מחברי ועדת הקלפי כולל היו"ר לא הגיעו.

עדכונים שוטפים כאן בJDN לאורך כל היום ועד לתוצאות האמת. החל משעה 20:00 יחל משדר הבחירות של 'קול ברמה' בשיתוף 'חדשות JDN'.

הקלפיות לבחירות לכנסת ה-21 נפתחו הבוקר ברחבי הארץ. על קולותיהם של 6,339,279 בעלי זכות הבחירה יתמודדו 40 רשימות. בסך הכל, במהלך יום הבחירות יפעלו כ-10,720 קלפיות, שיינעלו בשעה 22:00. ביישובים הקטנים, בבתי הסוהר ובבתי החולים הקלפיות יפתחו החל מהשעה 08:00 עד השעה 20:00.

עד מחר בצהריים יפורסמו התוצאות המלאות בקלפיות הרגילות, שמהוות למעשה 90%-95% מהקולות. עד יום חמישי לפנות ערב או שישי בבוקר יפורסמו התוצאות הסופיות, כולל הקלפיות שבהן הצביעו במעטפות כפולות – בין היתר הקלפיות הנגישות המיוחדות, הקלפיות בצה"ל, בבתי החולים, בבתי הסוהר והמעצר ובנציגויות ישראל בחו"ל.

 

עוד בנושא
סוף סוף זה מגיע: בעוד פחות מ-12 שעות אזרחי ישראל יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית ובציבור החרדי יוכלו אף לזכות במצוות ועשית ככל אשר יורוך' • מה חשוב לדעת רגע לפני שנכנסים לקלפי, איך מונעים פסילת קול ואיזה זכויות מגיע לך כאזרח וכעובד

 

כוחות הביטחון, בתי החולים וחברות התחבורה הציבורית השלימו את ההיערכות לקראת יום הבחירות. אלפי שוטרים פרוסים ברחבי הארץ, צה"ל הטיל סגר על יהודה ושומרון וסוגר את המעברים לרצועת עזה וממנה, ובשירות בתי הסוהר נערכו לאפשר את הליך ההצבעה התקין בבתי הסוהר, שבהם נרשם אחוז הצבעה גבוה בבחירות הקודמות.

הנוסעים באוטובוסים הבין-עירוניים יוכלו לעלות באופן חופשי ללא צורך בכרטיס, ואילו הנוסעים ברכבת יקבלו כרטיס נסיעה בחינם בקופות השירות בתחנות הרכבת. הזכאים להסעה לאילת וחזרה, ומאילת צפונית לצומת הערבה, יקבלו כרטיס "אגד" מיוחד בקופות "אגד" בהתאם לזכאותם ובכפוף לרישום מוקדם מול מרכזי המידע של החברה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו