"נמליץ לנשיא אך ורק נתניהו": ביהדות התורה חוגגים • צפו

7 או 8? ביהדות התורה כבר מיהרו לחגוג אמש. ליצמן: "גנץ פוליטיקאי חדש ולא מבין שהיהדות התורה מתכוונים לעמוד בהבטחות שלהם". גפני: "לא ניתן לכך שמפלגה של ארבעה מנדטים תקבע ותחליט בעניינים שחשובים לנו"

 
צפו: ליצמן בראיון לJDN

רק אחרי ספירת קולות הימאים נדע באופן סופי עם יהדות התורה קיבלה 7 מנדטים או שמונה, אך במפלגה כבר מיהרו לחגוג אמש עם פרסום מדגמי התקשורת שכולם העניקו למפלגה החרדית האשכנזית 7 מנדטים, לאחר מכן החלו לעדכן חלקם כי המפלגה מפתיעה ומגיע לשמונה מנדטים.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר ב"חגיגות הניצחון" כי, "שוחחתי הערב עם רב"מ והודעתי לו בשמי ובשם גפני שאנחנו נמליץ לנשיא אך ורק נתניהו. גנץ פוליטיקאי חדש ולא מבין שהיהדות התורה מתכוונים לעמוד בהבטחות שלהם". עוד הוסיף ליצמן כי הוא, "רוצה להודות לרב אלי ישי, עבדנו יחד טוב. היו מקומות שהם היו יותר חזקים. המטרה הייתה שלא לאבד כל קול".

גפני כבר חילק את השלל, "כל שמונת נציגי יהדות התורה נעמוד על כך שהיהדות תשמר. לא ניתן לכך שמפלגה של ארבעה מנדטים תקבע ותחליט בעניינים שחשובים לנו נבוא כגוש אחד עם ש"ס". עוד הוסיף כי, "אנחנו מברכים על כך שהיינו יחד עם הרב אלי ישי. לא עשינו זאת כאמירה עשינו זאת רק כשראינו שאין ברירה והם לא מצביעים שס בכל מצב. רק אז עשינו את זה ואנחנו מברכים על כך זה המהלך הנכון ולא ששמחנו מהפילוג בש"ס".


דברי ליצמן. צילום JDN

הח"כ החדש יעקב טסלר אמר כי, "הערב הוכח שהציבור החרדי מאוחד ומלוכד תחת גדו"י. למרות כל ההפחדות, אף מפלגה מימין ומשמאל לא הצליחה לנגוס בנו ברגע האמת ועל כך גאוותנו". ח"כ אשר אמר כי, "עשרות הרבבות שהגיעו להצביע זו תוצאה של הכינוסים של גדולי ישראל , כולם ראו את הכנס המרומם שהיה אתמול בירושלים בהשתתפות מרן שר התורה והאדמו"ר מגור ושאר גדו"י".

ח"כ ישראל אייכלר אמר ב"מסיבת הניצחון" כי, "הסכנה לא הייתה רק מהשמאל אלא גם מהימין. אם לא היינו חזקים לא היו סופרים אותנו. במקום שהרב ליצמן היה אומר לא נשב עם לפיד, לפיד היה אומר אני לא יושב עם ליצמן. הדרך היחידה להשפיע עבור עולם התורה היא דרך הכנסת ולא דרך הפגנות רחוב". עוד הוסיף אייכלר כי, "אני מודה לרב אלי ישי שבמצב בלתי פשוט הסיר רשימה והוכיח שלספרדי מותר להצביע לאשכנזי כמו שהיו שנים שזה היה הפוך".

"אני רוצה לומר לעיתונאים – כל הדיבורים שלכם שיש זליגה ויש הרהה שהולכים למקומות אחרים והזקן שלי ושל הרב גפני והרב ליצמן לא מתאימים בכנסת. הערב הוכח שאין הבדל והחילונים מסתכלים על כולנו אותו אותו דבר. והציבור החרדי יודע ומכיר בכך ישמר על עצמו כגוש אחד ומאוחד", אמר אייכלר.

מי שהיה כוכב הערב הוא יו"ר יחד אלי ישי שבמקרה ויהיה מנדט שמיני, הוא נזקף לזכותו, "קידוש השם גדול מאוד. אני רוצה להודות למורי ורבי מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שיצא מגדרו למען יהדות התורה. מלאכת הרכבת הממשלה לא תהיה דבר פשוט לכן המאבק היה חשוב עד מאוד והאיחוד הזה של הרגע האחרון עשינו את המירב והבאנו את ההישג החשוב הזה", כך ישי.


דברי גפני. צילום JDN

להצלחה כמובן אבות רבים, אך במקרה שהמפלגה אכן תקבל שמונה מנדטים אז יש מספיק קרדיט לכולם, גם אם יקבלו שבעה אז זה אפשרות. נתון נוסף שייבחן בקפידה הוא גם מספר הקולות, ולא רק מספר המנדטים, זאת לאור אחוז ההצבעה הנמוך שמשחק לטובת החרדים.

באגודת ישראל זוקפים את ההצלחה להפקת הלקחים מהכישלונות בבחירות לרשויות המקומיות, ועל כן הקימו מטה משותף לכל הקהילות החסידיות שם הוצגו נתונים בזמן אמת של אחוז ההצבעה בכל חסידות. במקום היו נציגים מכל קהילה שהתחרו בניהם מי יסיים גבוה יותר, את המחיר שילמו חברי הקהילות שכמעט נסחבו באזיקים אל הקלפיות. והתוצאות אכן לא אכזבו, למעלה מ-90% הצבעה.

צפו: נאום ח"כ יעקב אשר.

בדגל התורה כבר ניצחו פעם, כך שהם לא נצרכים לחובת ההוכחה, אך גם שם מדברים על אחוז הצבעה גבוהה של למעלה מ-80%, לפעילי המפלגה היה חשוב לראות את פינדרוס בכנסת. וכמובן מרן שר התורה הגואון רבי חיים קנייבבסקי שהסתובב ברחבי הארץ לכינוסי בחירות למען המפלגה.

והצלע השלישית היא תנועת יחד בנשיאותו של מרן הגאון רבי מאיר מזוז ובראשות השר לשעבר אלי ישי. על פי נתוני הקלפיות באזורים שאינם ציבור מקורי של יהדות התורה, האיחוד הוכיח את עצמו וככל הנראה הביא את המנדט השמיני למפלגה. במוצאי הבחירות לא שכחו זאת ואלי ישי לקח חלק נכבד בחגיגות הניצחון, עכשיו צריך להמתין לכיבוד ההסכמים.


צפו: נאום אייכלר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו